انجام عملیات بهسازی بافت با ارزش در ۵ روستا

تاکنون در ۵ روستای خراسان جنوبی عملیات بهسازی بافت با ارزش انجام شده است.

مهرافزا معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی روستا‌هایی دارد که هر کدام گنجینه‌ای از ارزش‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، معماری و اجتماعی را در خود جای داده است و مجموعه این ارزش‌ها در کنار هم سبب شکل گیری بافت‌های ویژه و با ارزش شده است.

او گفت: در طرح تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی، بافت تاریخی و ارزشمند ۸ روستای استان با اجرای عملیات کف سازی و سنگفرش، جداره سازی، ازاره سازی، رخ بام، ساباط، اجرای ناودان، پیرنشین، سردرب‌ها و دیگر بخش‌های معماری کهن بازسازی می‌شود.

مهرافزا گفت: تاکنون در ۵ روستای هدف گردشگری شامل فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو بهسازی بافت با ارزش و هدف گردشگری با هزینه‌ی ۷ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان انجام شده و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ادامه بهسازی بافت با ارزش روستا‌های چنشت و نایبند در نظر گرفته شده که در حال اجرا است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: روستای پیرحاجات طبس و روستا‌های باراز و کُرُه شهرستان قائنات نیز در برنامه بازسازی بافت‌های با ارزش قرار دارند.

بیشترین تعداد روستا‌ها در فهرست بازسازی بافت با ارزش روستایی کشور، متعلق به خراسان جنوبی است که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی بازسازی می‌شود.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سنگفرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.