مسکو: تحولات اوکراین به رهایی دنیا از استعمار غرب کمک می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه عملیات نظامی این کشور در اوکراین را عنصر آزادی بخش دنیا از ظلم استعماری و نژادپرستانه غرب عنوان کرد.

«سرگئی لاوروف» با اشاره به تحولات اوکراین گفت: «عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین به روند آزادسازی دنیا از ظلم نواستعماری غرب که مملو از نژادپرستی و عقده استثناپنداری است، کمک خواهد کرد.»

در اظهارات لاوروف که در حساب توییتری سفارت روسیه در انگلیس منتشر شد، آمده است: «غرب هر چه سریعتر وضعیت ژئوپولتیک جدید را بپذیرد برای خودش و کل جامعه جهانی بهتر خواهد بود.»

با تشدید درگیری‌ها در اوکراین، نقش آفرینی واشنگتن و مداخله آن در جنگ به وضوح نمایان است. رئیس دومای دولتی روسیه با انتقاد از آمریکا در کانال تلگرامی خود نوشت: «واشنگتن عملیات‌های نظامی در اوکراین را هماهنگ می‌کند و از همین رو به طور مستقیم در اقدامات نظامی روسیه مداخله می‌کند.»

علاوه بر این، آمریکا و دیگر کشور‌های اروپایی عضو ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) از آغاز حمله مسکو به کی‌یف به اوکراین سلاح ارسال کرده‌اند. روسیه به این اقدامات واکنش و هشدار داده است که چنین اقداماتی امنیت در اروپا را تهدید می‌کند، البته آمریکا و اعضای دیگر ناتو بار‌ها گفته‌اند که در جنگ شرکت نخواهند داشت تا به طرف درگیری تبدیل نشوند.

سایر مقامات آمریکایی نیز بار‌ها گفته‌اند که این کشور اطلاعاتی به اوکراین داده است که بتواند در حمله مسکو علیه کی‌یف از آن استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
چرااخبارجنگ روبه روز نمیکنید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراین نقطه درگیری سخت افزاری بین شرق و غرب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنظر میرسه روسیه هم میخواد یک عمل جراحی بسیار سخت وپیچیده ای برای رهایی جهان ازدست استعمار مدرن غرب ( با تجربه ای بیش ازچندین قرن استعمار وغارت وتجاوزوخرابی وتحریم وگرسنگی وبیماری ونژادپرستی و.....!) انجام بده. بدیهی است اگراین عمل! زیاد زمانبر نباشه وزیاد هزینه نداشته باشه! ودرصد موفقیت عمل جراحی! بالا باشه ودربخش مراقبتهای ویژه پس ازعمل همه چیز ازلحاظ تجهیزات ومتخصصین و.. محیا باشه! وصدالبته بعد ازموفقیت عمل خود روسیه جایگزین معضل قبلی نشه!!!!! خود یک انقلاب جـــــــــــــهانی خواهدبود
Japan
ناشناس
۱۳:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
جهان تک قطبی ایده ای ایده آلیستی است هرگروه ونژاد وقوم وآیینی حق حیات داره والبته تنها قانون قانونی! برای زندگی درصلح برای همه احترام متقابل به اعتقادات واندیشه واهداف یکدیگره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
غرب روسیه را بدلیل وسعت خاک و قدرت هسته ای و نفوذ اقتصادی در برخی کشورهای ضعیف شکست سختی را وارد خواهد کرد و جنگ تمام نخواهد شد و حتی به چین و غیره هم کشیده میشود مگر روسیه خیلی از مواضع خود عقب نشینی کرده و شروطهای اوکراین را بپذیرد که فعلا کمی بعید بنظر میرسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر چند موافق جنگ نیستم و به نظرم اگر روسیه می‌تونست با روش دیگه‌ای مشکل رو حل کنه نباید در عملیات نظامی در اوکراین عجله میکرد ولی به هر حال اتفاقی که افتاده به نفع کشورهای ضعیف دنیاست. درگیری و بحران در غرب و ضعیف شدن نفوذ اروپا و آمریکا روی کشورهای مستقل جهان و تشکیل اتحادیه کشورهای شرقی می‌تونه دنیا رو از شر جنایتکاران غربی رها کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا = واجب العدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت
اینها خوی حیوانی دارند و به تجاوز و قلدری کردن عادت کردن
و
ما مردم کل دنیا ،
با سکوتمان هر روز وقیح و وقیح ترشان کرده ایم..!!


و پایان این تک قطبی و انحصار بدستان ((((( تک به تک ما مردم دنیا ))))) است



امریکا رو به افول
آخرین اخبار