غالب شدن رنگ آبی کرونایی در استان همدان

با کاهشی شدن روند بیماری کرونا در کشور هفت شهرستان استان همدان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت.

به گفته سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر هفت شهرستان  استان همدان در وضعیت آبی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

شهرستان‌های تویسرکان، نهاوند و فامنین از نظر رنگ بندی در وضعیت زرد و شهرستان‌های همدان، ملایر، بهار، رزن، درگزین، کبودرآهنگ و اسدآباد در وضعیت آبی کرونایی هستند.

حمید پورحسینی افزود: ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۸۹۵ نفر به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴ نفر در بخش عادی و سه نفر در بخش ویژه و آی. سی. یو بیستری شدند.
همچنین شمار بیماران مشکوک و قطعی بستری در بیمارستان‌های استان همدان به ۱۵۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۸ نفر در بخش آی. سی. یو بستری شدند و وضعیت جسمی هشت تن از بیماران وخیم گزارش شده است.

مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی  استان همدان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۱.۶ درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها ۳.۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: شمار موارد جدید بستری بیمارستانی در هفته گذشته به ۱۷۹ بیمار رسید که این آمار نسبت به هفته ماقبل که ۲۵۰ نفر بود ۲۸.۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین  تاکنون سه میلیون و ۱۸۵ هزار و ۶۰۸ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که درصد پوشش افرادی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۳.۵ درصد و نوبت سوم ۳۹.۹ درصد است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان خاطر نشان کرد: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به ۱۱۱ هزار و ۳۵۴ نفر، مجموع بهبود یافتگان از کرونا به ۲۹ هزار و ۹۴۵ نفر، مجموع مثبت بستری در بیمارستان‌ها ۳۳ هزار و ۳۰۲ نفر و مجموع متوفیان به سه هزار و ۳۳۹ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.