برگزاری جشنواره‌ آیین‌های محلی در سمیرم

جشنواره دانش آموزی بازی‌های بومی محلی مدارس عشایری سمیرم و جشنواره استانی تدریس برتر مدارس عشایر استان در بخش وردشت برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش سمیرم گفت: در  جشنواره آیین‌های محلی ۲۵۰ دانش آموز از ۹۴ مدرسه عشایری شهرستان به مدت یک روز در سه رشته ورزشی بومی محلی دال پلان، طناب کشی و چوب کشی با هم رقابت کردند.

به گفته علی نادری  سمیرم با ۹۴ مدرسه عشایری بیشترین تعداد مدارس عشایری استان اصفهان را به خود اختصاص داده است. این شهرستان با ۴۷۰۰ خانوار عشایر بزرگترین شهرستان عشایری کشور است.

فرماندار سمیرم هم گفت:  با توجه به اینکه عشایر دارای فرهنگ و آداب و رسوم سنتی هستند برگزاری جشنواره‌ها بومی محلی می‌تواند در حفظ این فرهنگ و سنت کمک و دانش آموزان را با فرهنگ و سنت‌های قدیمی آشنا کند.
به گفته مراد الیاس پور جمعیت عشایر شهرستان سمیرم ۲۵ هزار نفر است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان هم گفت: استان اصفهان دارای شش منطقه عشایری با ۱۵۵ مدرسه و ۷۰۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.
لیلا سادات ابطحی می گوید بیشترین تراکم مدارس و دانش آموزان عشایر استان اصفهان در سمیرم و بیشترین تعداد مدارس عشایر استان اصفهان در این شهرستان است.
در کنار جشنواره بازی‌های بومی محلی مدارس عشایر سمیرم جشنواره استانی تدریس برتر مدارس عشایر استان نیز به میزبانی سمیرم برگزار و در این جشنواره از ۳۲ معلم نمونه مدارس عشایر استان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.