سرپرست فرمانداری مهاباد:

ظرفیت‌های اقتصادی مهاباد توسعه بخش گمرک را می‌طلبد

سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: ظرفیت اقتصادی و وجود واحد‌های تولیدی نیاز به توسعه و احداث یک مجموعه گمرکات در سطح شهرستان را ضروری می‌کند.

امیر قادری امروز در دیدار با سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان غربی گفت: وجود واحد‌های فعال اقتصادی از جمله شرکت مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی استان و همچنین تولیدات بخش کشاورزی از جمله در حوزه باغداری نیاز به توسعه گمرک و افزودن بخش صادرات به گمرک این شهرستان است.

وی گفت: با توجه به موقعیت محل فعلی گمرک مهاباد در داخل شهر در حال مکان یابی زمین مناسب و انتقال آن به خارج از شهر هستیم تا زیرساخت توسعه آن در مکان جدید فراهم شود.

سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: دسترسی آسان به گمرک و همچنین وجود زیرساخت خدمات رفاهی برای کاهش هزینه‌های ساخت محل جدید در اختصاص زمین باید لحاظ شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی هم ضمن اعلام آمادگی برای کمک به توسعه گمرک مهاباد گفت: با احداث انتقال مجموعه گمرک مهاباد به خارج از شهر می‌توان در آینده این شهرستان را به پایانه گمرکات جنوب استان و محور سایر شهر‌های اطراف تبدیل کرد.

خالد جنگ جو گفت: آذربایجان غربی، استانی استراتژیک برای گمرک جمهوری اسلامی ایران است و همه توان این نهاد در راستای توسعه و تجهیز و اجرای سامانه‌ها، تجهیز گمرکات این استان به ایکس‌ری و سایر تجهیزات کنترلی به کار گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.