۹ تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد معدوم شد

کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت: ۹ تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف و ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

سوران ارمی گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط از ابتدای ماه رمضان تاکنون، ۹ تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز شامل ۶ تن روغن به ارزش یک میلیارد ریال، ۳ تن ماکارونی و انواع مواد غذایی به ارزش یک میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

وی گفت: این مواد به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن توقیف شده بودند و در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت: ۶ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف با حضور نماینده مقام قضایی این شهرستان در محل امحا و از چرخه انسانی خارج شده و ۳ تن مواد غذایی دیگر نیز به زودی و باکسب مجوز از مراجع قضایی امحا خواهد شد.

ارمی گفت: در اجرای این طرح اداره اصناف، نظارت بر اماکن، تعزیرات حکومتی، ستاد اجرائیات شهرداری، صنعت و معدن و تجارت با این شبکه گشت‌های بازرسی مشترک داشتند و به طور متوسط ۲۲ نفر از بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۱۱ تیم ۲ نفره در نوبت صبح و در ساعات بعد از ظهر در قالب ۴ تیم دو نفره از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی بازدید کرده اند.

وی گفت: اگر مردم از مراکزی شکایت داشته باشند می‌توانند با سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ و تلفن مستقیم واحدبهداشت محیط و حرفه‌ای شهرستان مهاباد (۴۲۴۴۲۲۵۰) تماس حاصل نمایند و شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام تا مسئولان مربوطه بررسی و نظارت را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.