مشاور سیاست خارجی کنگره آمریکا:

گسترش ناتو خطرناک و نشانه کوته فکری است

مشاور سیاست خارجی کنگره آمریکا پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را موجب تضعیف اروپا و افزایش احتمال درگیری جهانی توصیف کرد.

«دایانا اوهلبوم» در اظهاراتی اعلام کرد که سنای آمریکا پیش از تأیید عضویت فنلاند و سوئد در ناتو باید درباره این تصمیم مجددا تامل کند.

به گزارش اسپوتنیک، مشاور سیاست خارجی کنگره آمریکا گفت: «اگرچه تمایل به گسترش ناتو پاسخی طبیعی به اقدامات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بود، اما این اقدام به نفع ایالات متحده، کشور‌های غربی یا سایر کشور‌ها نیست.»

مشاور سیاسی کنگره، پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را نشانه کوته فکری دانست و خطرناک خواند و تأکید کرد که این اقدام، درگیری در اوکراین را طولانی و گزینه‌های پایان بازی را از پوتین سلب می‌کند. پیوستن این دو کشور به ناتو همچنین امکان استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را افزایش می‌دهد که ممکن است باعث تبادل سلاح‌های هسته‌ای شود.

«اوهلبوم» استراتژی آمریکا در اوکراین را خطرآفرین و آن را در تضاد با ادعای واشنگتن مبنی بر پایان دادن به مناقشه اوکراین دانست. این مقام آمریکایی پیشنهاد کرد که عضویت اوکراین، فنلاند و سوئد در ناتو باید روی میز مذاکره با مسکو به عنوان تلاشی برای توقف درگیری‌ها باشد و در عین حال به نگرانی‌های امنیتی مشروع روسیه رسیدگی شود.

با حمله روسیه به اوکراین و تشدید درگیری‌ها در منطقه، فنلاند و سوئد که پیش از این موضعی بی‌طرفانه در خصوص پیوستن به ناتو اتخاذ کرده بودند، از ارائه درخواست برای پیوستن به این ائتلاف خبر دادند. درخواستی که با استقبال کشور‌های عضو و دبیرکل ناتو مواجه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
دایانا مشاور وزارت خارجه آمریکا نمیفهمد یا خودش را به نادانی زده است ناتو هم محاسن و هم معایب دارد مثلا کشورهای عضو ناتو پیشرفت چندانی ساخت و ساز سلاحهای مدرن و تحقیقات جدی تری در امور نظامی نمیکنند و خیالشون راحت هست که تعداد کشورها زیاده و کسی جرات حمله ندارد مثل شیر در قفس تنبل میشوند اما محاسن اتحاد نظامی هم زیاد هست مثلا مخارج سنگین نظامی ندارند و در عوض در پیشرفت اقتصادی و سایر امورات هزینه میکنند و باهم صلح دارند و فقط یک ارتش دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
این چیزا تو غرب طبیعیه
آخرین اخبار