نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد

ضرورت افزایش توانمندی‌های نظامی نیرو‌های مسلح

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حفظ آمادگی دفاعی کشور و افزایش توانمندی‌های نظامی باید نوآورانه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای ستاد گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر استان آذربایجان شرقی گفت: باید آمادگی نظامی و دفاعی در نوآورانه‌ترین شکل حفظ شود و همواره برای ارتقای معنویت و استحکام ارتباط قلبی با خداوند و انس با قرآن تلاش کنیم.

وی تدبر در آیات الهی اقامه نماز اول وقت و حضور در مجالس معنوی و مذهبی بین نیرو‌های مسلح را دارای اهمیت فراوان دانست و بر تشویق نیرو‌ها از سوی فرماندهان تاکید کرد.

دشمن از وارد کردن ضربه نظامی به ما ناامید است .

دشمن هوشمندی و اخلاص نیرو‌های مسلح ما را می‌بیند و مشاهده می‌کند که توان مقابله با نیرو‌های مسلح ما را ندارد اما با استفاده از ابزار‌های پیچیده درصدد نفوذ است تا هویت جوان ایرانی را به هویت موردپسند آمریکا و استکبار تغییر دهد.

 تغییر توازن سیاسی و نظامی مهمترین نتیجه عملیات بیت‌المقدس است.

تغییر توازن سیاسی و نظامی در جنگ و منطقه خلیج فارس به سود جمهوری اسلامی ایران مهمترین و برجسته‌ترین نتیجه عملیات بیت‌المقدس بود که کسب پیروزی‌های بزرگ در آن به دست آمد.

وقتی نیرو‌های عراقی می‌خواستند وارد خرمشهر شوند بنی‌صدر با این فکر که آن‌ها را داخل شهر بکشانیم و سپس خفه کنیم، باعث سقوط این شهر شد و همه کارشناسان نظامی به این سیاست و طرح غلط هشدار می‌دادند، اما او توجهی نکرد و اتفاقی افتاد که نباید می‌افتاد.

وی با اشاره به اهمیت سیاسی و نظامی آزادسازی خرمشهر گفت: از بعد سیاسی عراق با از دست دادن خرمشهر تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد و به عبارتی خرمشهر برگ برنده عراق محسوب می‌شد که با آزادسازی به دست رزمندگان اسلام و عقب نشینی تحقیرآمیز و مفتضحانه ارتش دشمن، رژیم عراق داشت به پایان خودش نزدیک می‌شد.

 با پیروزی انقلاب اسلامی و برهم خوردن توازن در منطقه به زیان آمریکا، تحولات مهمی به وقوع پیوست و تحمیل جنگ بر اساس این فرض طراحی و اجرا شد تا با مهار و تعدیل جمهوری اسلامی، مجددا" توازن به سود آمریکا برقرار شود، ولی فتح خرمشهر که در نظر استکبار جهانی و وابستگانش به منزله سقوط عراق و فروپاشی کشور‌های منطقه ارزیابی می‌شد، خط بطلانی بر نقشه‌های استکبار و ارتجاع کشید.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای مقابله با تغییر توازن در خلیج فارس و خاورمیانه مبادرت به تقویت جبهه میانی خودش کرد، گفت: استکبار با ایجاد جو روانی و تبلیغاتی چنین القا می‌کرد که منطقه در آستانه یک تحول عظیم است و نتایج آن به سود انقلاب اسلامی ایران خواهد بود و تلاش می‌کرد به اعراب و سران کشور‌های وابسته بگوید ما پشت شما هستیم، اما فتح خرمشهر توازن را به‌طورکلی به سود ایران تغییر داد.

کسانی که در آن دوران در خرمشهر حضور داشتند می‌دانند که دشمن چه موانعی را ایجاد کرده بود و به جای درخت، آهن کاشته بودند که بالگرد‌ها نتواند بنشیند یا هلی بورد انجام دهند.

 آزادسازی خرمشهر نشان داد امکان آزادسازی همه ملت‌های تحت ستم استکبار و آزادسازی فلسطین وجود دارد نیازمند فداکاری و تلاش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار