بیماران و سالمندان در میاندوآب از منزل خارج نشوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: با توجه به وجود ریزگرد‌ها در این شهرستان تمامی افراد به ویژه بیماران، سالمندان، کودکان و مادران باردار به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار از منزل خارج نشوند.

شهرام احمدی گفت: بیماران و افراد آسیب پذیر و همچنین افرادی که به دلیل اشتغال به اموری که نیازمند به حضور مستمر در فضا‌های باز است، در زمان خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

احمدی می گوید: شهروندان همچنین در زمان حضور در هوای آزاد و خارج از منزل از دویدن و فعالیت‌هایی که منجر به افزایش تعداد تنفس فرد می‌شود، خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه‌های مکرر و درد قفسه سینه می‌شوند، در صورت تداوم علایم به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند و برنامه درمانی خود را ادامه دهند.

احمدی گفت: در شرایط بحرانی تمامی افراد حتی افراد سالم و سپس بیماران و افراد آسیب پذیر (سالمندان، نوزادان، کودکان و ماردان باردار) از تحرک و فعالیت زیاد در منزل نیز بپرهیزند و درب و پنجره‌ها را بسته نگه دارند.

او می گوید: شستشوی دست‌ها و استحمام می‌تواند به زدودن ذرات گرد و غبار از سطح بدن و جلوگیری از انتقال آن‌ها به مجاری تنفسی و گوارشی کمک کند.

احمدی گفت: به دلیل کاهش دید افقی و احتمال وقوع تصادف و حوادث ترافیکی حتی الامکان از رانندگی و انجام اموری که نیازمند برخورداری از دقت و دید کافی است خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.