سازه های ناپایدار عامل کندی روند آواربرداری از متروپل

وزیر کشور گفت : وجود سازه های ناپایدار در ساختمان متروپل آبادان باعث شده تا روند آواربرداری با حساسیت بیشتری دنبال شود.

احمد وحیدی ، وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت : محدودیت های محیطی و وجود سازه های ناپایدار در ساختمان متروپل آبادان باعث شده روند کار با حساسیت خاصی دنبال شود و احتمال فرو ریختن آن خطرپذیری بالایی را ایجاد کرده است.

او حضور شهروندان در محل حادثه را افزون بر خطرآفرینی بیشتر ، عاملی برای دشوارتر شدن فعالیت تیم های امداد و نجات خواند و از آن ها خواست خارج از این منطقه بمانند.

این مسئول گفت : نمی‌توان پیش‌بینی کرد عملیات آواربرداری چه زمانی پایان خواهد یافت ولی تلاش داریم با آواربرداری عزیزانی که احتمالا زیر آوار مانده اند را بیرون بیاوریم.

وزیر کشور از  حضور نیروهای اعزامی آتش نشانی آبادان و استان های همجوار برای امدادرسانی بیشتر خبر داد و به پای کار بودن دستگاه هایی مانند استانداری، فرمانداری، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و نیروهای پالایشگاه آبادان برای سرعت بخشی به عملیات آواربرداری اشاره کرد که بیانگر نبود هیچگونه کمبودی در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی است.

او با تسلیت این حادثه به ملت ایران و مردم آبادان گفت : از دیروز و در دقایق اولیه حادثه تمامی مسئولان استانی و محلی وارد عمل شدند و همه تلاش خود را برای مهار حادثه آغاز کردند تا آواربرداری‌ها شروع شود.

وزیر کشور نجات حادثه‌دیدگان زیر آوار را مهم‌ترین هدف گروه‌های امداد و نجات برشمرد و گفت: با تلاش امدادرسانان ۲۹ شهروند از زیر آوار نجات یافتند و عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.