آمریکا: روند پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو سریع خواهد بود

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که عضویت فنلاند و سوئد در پیمان ناتو به سرعت اتفاق خواهد افتاد.

«ندپرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد که روند پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو سریع خواهد بود.

بر اساس گزارش الجزیره، ندپرایس گفت: فرآیند پیوستن کشورهای سوئد و فنلاند به پیمان ناتو سریع خواهد بود و تلاش می کنیم تا حمایت تمام کشورهای عضو این پیمان را برای آن جلب کنیم.

امروز سه شنبه «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند، اعلام کرده بود که تیم‌هایی از فنلاند و سوئد فردا (چهارشنبه) به آنکارا خواهند رفت تا تلاش کنند مخالفت ترکیه با درخواست این دو کشور برای عضویت در ائتلاف ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) را حل کنند.

پیش از این «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، در تماسی تلفنی با «سائولی نینیستو» همتای فنلاندی خود، نسبت به عضویت این کشور و سوئد در ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) واکنش نشان داده و با بیان انتقاد خود از گروه‌های تروریستی و پذیرفته شدن فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو، گفته بود: «نادیده گرفتن سازمان‌های تروریستی که تهدیدی برای یکی از اعضای ناتو هستند، در روح این ائتلاف نیست.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با تحولات اوکراین نیز افزود: مأموریت ما حمایت از شرکای اوکراینی و تقویت شرایط آنها در پای میز مذاکرات است.

او ادامه داد: بلینکن با همتای اوکراینی خود گفتگو و راه های ممکن برای رفع نیازمندی های این کشور را بررسی کرده است.

پرایس در ادامه مدعی شد: ما تجربه خود و اموال لازم را برای جمع آوری شواهد مرتبط با جنایت های جنگی روسیه، در اختیار اوکراینی ها قرار خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد که آمریکا نسبت به تشدید تنش ها و عملیات نظامی در شمال سوریه نگران است. او در پایان به ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره در فلسطین به دست عناصر رژیم صهونیستی اشاره کرد و گفت: ما به محکومیت کشته شدن شیرین ابوعاقله ادامه می دهیم و انتظار داریم مسئولان ترور آن به طور کامل محاکمه شوند.

ند پرایس اضافه کرد: انتظار داریم که اسرائیلی ها و فلسطینی ها ما را به طور دائم در جریان تحقیقات مربوط به شرایط کشته شدن شیرین قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
روسیه با هیشکی کاری نداره و همه علیه اش توطئه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
لعنت به دشمنان صلح جهانی
آخرین اخبار