بیمه رایگان برای تمامی مادران باردار

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت:همه مادران بارداری که بیمه پایه ندارند زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

محمدرضا میرزایی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران همه مادران باردار فاقد پوشش بیمه را تا ۲ سال و تا پایان دوران شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پنج سالگی بدون آزمون وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهد.

براساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند.

او می‌گوید:زوجین نابارور می‌توانند به مراکز مجاز مراجعه کرده و تا سقف ۵۰ میلیون تومان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

به گفته میرزایی مادرانی که بیمه ندارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانند به طور رایگان زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

او می‌گوید:همه افرادی که در مازندران بیمه ندارند از هم اکنون می‌توانند برای بیمه خود اقدام کنند که در آزمون وسع انجام شده ۳ دهک اول جامعه به طور رایگان بیمه می‌شوند، دهک چهار فقط ۱۰ درصد حق بیمه را پرداخت کرده و فقط دهک‌های ۹ و ۱۰ همه حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

در راستای بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقاء بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات ناباروری از تاریخ اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.