نظارت بر کیفیت و تشدید برخورد‌ها با تخلفات حوزه کالا‌های سلامت‌محور

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: مشکلاتی که بر اثر تحریم به‌وجود آمد، باعث شد که سودجویان و فرصت طلبان وارد سیستم شوند و مسیر ارز و تامین چرخه کالا‌های سلامت محور را تحت تاثیر قرار دهند.

بهرام دارایی در مراسم افتتاحیه همایش معاونین غذا و داروی سراسر کشور گفت: حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی کشور از توانمندی های زیادی برخوردار است، به عنوان مثال اگرچه تفاوت فاحشی بین زیرساخت‌های ایران با ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و آلمان با ۸۰۰ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد، اما هنوز میزان فوتی های کرونا در این کشور حدود ۲۰۰نفر در روز است.

او گفت:در اوایل پاندمی کرونا گفته می‌شد که آلمان به دلیل تعداد تخت های آی سی یو توانسته است کرونا را به خوبی کنترل کند؛ این که بعد از ۴۰ سال در حالی که تحت فشار انواع تحریم ها بوده ایم و توانایی ساخت واکسن و داروهای مورد نیاز کرونا داریم و می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم، دستاورد بزرگی است.

به گفته وی در دوران کرونا هر کسی هم که به صنعت داروسازی ما شک داشت، ثابت شد که در این حوزه هوش و تلاش وجود دارد و کارهای بزرگی انجام شده است، اگر سالهای سال در حوزه‌های مختلف مشکل داشتیم و با تحریم ها با مشکل های جدی مواجه بودیم اما در حال حاضر در حوزه ژنتیک و بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی مشکلی نداریم و نیاز خود را در حوزه های مختلف با اتکا به تولید داخل برآورده می‌کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت شعار اصلی وزارت بهداشت است و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.

به گفته وی موضوع هدفمندی یارانه ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیاز به تبیین دارد و جهاد تبیین برای ما در سیاست های دولت سیزدهم بسیار مهم است که امیدواریم به خوبی پیش برود، چرا که معتقدیم ریل گذاری مناسبی در جهت اصلاح شکاف طبقاتی جامعه انجام می شود.

رییس سازمان غذاودارو گفت: حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از اولویت‌های سازمان غذا و دارو است. این موضوع جزو اولویت‌های اصلی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و طبق منویات مقام معظم رهبری، دانش بنیان‌ها از بحث های مهم کشور هستند که در حمایت از آن‌ها در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دنبال خواهد شد.

وی گفت: بحث نظارت بر کیفیت و تشدید برخوردها مورد تاکید ریاست محترم جمهوری است و به عنوان یکی از برنامه‌های جدی سازمان غذاودارودر شهر تهران آغاز شده است و به سرعت در سراسر کشور دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شفاف سازی و مبارزه با فساد نیز یکی دیگر از اولویت‌های سازمان غذا و دارو است، این مبحث با اشاراتی که ریاست محترم قوه قضائیه طی روزهای گذشته داشته است به طور جد مورد پیگیری است، امکان تشخیص سره از ناسره را داریم و می‌توانیم در مقام شناسایی مصادیق فساد و تخلفات موجود در حوزه سازمان غذا و دارو قدم بگذاریم تا خیال مردم را از این بابت روشن کنیم که بدنه دولت روی این موضوع پافشاری دارد.

به گفته دارایی مشکلاتی که بر اثر تحریم به‌وجود آمد، باعث شد که کاسبان تحریم وارد سیستم شوند و مسیر ارز و تامین چرخه کالاهای سلامت محور را تحت تاثیر قرار دهند،  چه کسانی می توانند دست این افراد را کوتاه کنند؟ بی‌شک معاون غذا و داروی سراسر کشور و شبکه مهم علوم پزشکی می‌توانند در این زمینه کمک کنند، کسانی که البته در چند ماه اخیر در مورد هجمه قرار گرفته اند، اما در مقابل شخص اول مملکت قدردان زحمات کادر سلامت است و از زحمات فعالان این حوزه تقدیر کرده است، این موضوع برای ما مهم است و ما نیز باید از دستاوردهای حوزه سلامت صیانت کرده و آن را برای مردم تبیین‌ کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار