در چند روز گذشته رخ داد

گرانی ۴ قلم از صیفی جات/ نارضایتی مردم از نبود نظارت کافی

چند روزی است که قیمت خیار، گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی در بازار خراسان جنوبی افزایش یافته و دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد.

برخی از سودجویان اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را بهانه‌ای برای افزایش دادن قیمت سایر کالا‌ها قرار داده اند.

این بار به سراغ بررسی قیمت چهار قلم از صیفی جات پرمصرف شامل خیار، گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی رفتیم.

مردم و فروشندگان خبر از افزایش قیمت این ۴ قلم می‌دهند، اما هیچ کس دلیلی قانع کننده برای این گرانی پیدا نکرده است.

افزایش کرایه ها را دلیل گرانی می دانند

یکی از میوه فروشان بیرجندی گفت: هر کدام از این ۴ نوع، بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان افزایش قیمت را از هفته گذشته تاکنون تجربه کرده است.

او گفت: قبلا کرایه یک وانت برای حمل میوه و تره بار ۴۰ هزار تومان بود، اما امروز ۸۰ هزار تومان کرایه طلب کرد و دلیلش را گرانی بقیه اجناس دانست.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان بیرجندی نیز گفت: تاکنون به هر جا مراجعه کرده ایم، نه بازرس دیده ایم و نه نظارتی؛ شاید دلیل گرانی‌ها نبود نظارت صحیح بر بازار باشد.

او گفت: یک قلم کالا را با کیفیت یکسان در دو غرفه با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌کنند و این یعنی خیالشان راحت است که کسی به سراغشان نمی‌رود و مشکلی برایشان به وجود نمی‌آید.

تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات 

حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: رسیدگی به تخلفات و گزارشات رسیده از سوی سازمان صمت و جهاد کشاورزی بر عهده تعزیرات حکومتی است.

او گفت: طبق قانون جدید از ۲۵ اردیبهشت امسال، جریمه گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و سایر تخلفات ۵ برابر شده است.

مسئولین جهاد کشاورزی بازرسی از بازار را وظیفه صمت می‌دانند و مسئولان صنعت و معدن خراسان جنوبی، جهاد کشاورزی را مسئول نظارت عنوان می‌کنند.

حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: این دو نهاد باید بر بازار نظارت کنند و تعزیرات نیز گشت‌های مشترک را در دستور کار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.