فرخ‌زاده:

سناریو‌های مؤثر بر آینده گردشگری پایدار فارس تدوین می‌شود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از تدوین سناریو‌های مؤثر بر آینده گردشگری پایدار استان با رویکرد آینده پژوهی خبر داد.

محمد فرخ‌زاده با تاکید بر اینکه توسعه زیر ساخت‌ها و رونق کسب و کار‌های گردشگری، وجه تشکیل شورای عالی زیارت و گردشگری است، گفت: اقتصادی کردن اماکن گردشگری، حوزه کارآفرینی و مطلوبیت در موضوعات گردشگری اساسی‌ترین سیاست‌های کلی گردشگری و زیارت استان است.

او گفت: تمرکز بر گردشگری دانش بنیان از طریق آموزش و آگاهی افزایی عموم مردم با مداخله اساتید برجسته دانشگاهی در این بخش‌ها و معرفی ناشناخته‌ها و پتانسیل‌های اقلیم گردشگری منطقه در قالب تحقیقات و پژوهش‌های علمی می‌تواند منجر به تحقق اهداف پیش رو شود.

معاون استاندار همچنین آینده پژوهی را اولویت اول اجرای برنامه‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: آینده پژوهی بدین معناست که با توجه به آینده نگری در منابع آبی موجود، باید تمرکز خود را بر گردشگری قرار دهیم، صنعت و کشاورزی به دلیل اینکه در سال‌های اخیر و آتی تحت تاثیر کاهش قابل توجه منابع آب‌های زیرزمینی قرار خواهد گرفت، جایگاه و اهمیت گردشگری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرخ‌زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای پیگیری‌های سفر شهرستان بوانات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مجوز نهایی مرتع داری اخذ شد.

او در خصوص شرایط و زمینه‌های بررسی طرح مرتع داری که تلاشی ستودنی در راستای توسعه پهنه‌های گردشگری استان است، گفت: برآورد پتانسیل و ظرفیت تولید مراتع، تعداد دام موجود در مراتع، تعیین ظرفیت مجاز استفاده از مراتع در قالب تهیه طرح‌های مرتعداری در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرخ‌زاده گفت: اردوگاه گردشگری غزل خاتون بوانات به دلیل مجاورت با تفرجگاه محمد حنفیه و به منظور ارائه خدمات کیفی در حوزه گردشگری متقاضی تسهیلات است که با هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم شرایط اخذ تسهیلات برای مجموعه گردشگری فراهم شده و در آینده‌ای نزدیک به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار