مجیب حسنی:

مشکل آب برخی از مناطق نیکشهر بزودی حل خواهد شد

فرماندار شهرستان نیکشهر از رفع مشکل آب تعدادی از روستاهای نیکشهر در آینده نزدیک خبر داد.

مجیب حسنی در بازدید از برخی از مناطق روستایی به همراه مدیر عامل آب و فاضلاب استان گفت: با توجه به مشکل آب شرب در برخی از مناطق نیکشهر با دعوت و حضور میدانی مدیر عامل آب و فاضلاب استان مشکلات آبی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

او گفت: در جمع بندی سفر یک روزه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مقرر شد که ۲۰ کیلومتر لوله مورد نیاز برای حل مشکلات آبی روستاها در دو فاز به شهرستان نیکشهر تخصیص پیدا کند که در مرحله اول ۸ کیلومتر خریداری شده و تحویل آب و فاضلاب شهرستان خواهد شد.

فرماندار شهرستان نیکشهر گفت: لایه روبی ، حفر و یا تجهیز چاه های موجود به میزان ۱۵ حلقه در سطح شهرستان برای کاهش مشکلات آبی ، تجهیز چاه و تکمیل انتقال خطوط آب شهر چانف و تخصیص یک دستگاه تانکر آبرسان برای بخش آهوران ، تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی نیکشهر و بررسی کارشناسی برای برآورد کار و میزان هزینه پروژه آبرسانی منطقه سرگوست بنت از جمله مصوبات سفر مدیر عامل آب و فاضلاب استان بود.

حسنی گفت : راه اندازی دو مجتمع آبرسانی بورک ، هنزوم و زیردان در دو بازه زمانی ۲ و ۴ ماهه ، تعیین اولویت جهت تصویب و تخصیص اعتبار پروژه های آبرسانی سطح شهرستان و آغاز پروژه آبرسانی ۱۸ روستای پایین دست سد خیرآباد در سال جاری متناسب با اعتبارات تخصیص یافته از دیگر مصوبات مهم حضور میدانی در مناطق روستایی بود.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز گفت : از عمق مشکلات مردم آگاه هستیم و برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دارد.

  علیرضا قاسمی گفت: برنامه ریزی شده تا در بازه زمانی ۳ ساله ، آب شرب دو هزار ۸۸۳ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی تامین شود.

او  گفت : با پیگیری های فرماندار نیکشهر برنامه های خوبی برای رفع مشکلات آبی مردم نیکشهر در دستور کار داریم که مشکل برخی از مناطق بزودی حل خواهد شد.

قاسمی مدیر عامل آب و فاضلاب استان گفت: برای تامین آب روستای مخت و روستاهای تحت پوشش مجتمع جلائی کلگ ، تجهیز چاه ، اصلاح و توسعه شبکه در برنامه شرکت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار