دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان خبر داد

برخورد با عاملان حادثه متروپل بدون توجه به جایگاه آن ها

آقای جعفری چگینی گفت : با تمام شخصیت های حقوقی و حقیقی مقصر در حادثه متروپل آبادان برخورد قانونی می شود

صادق جعفری چگینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت : شناسایی و دستگیری عاملان حادثه متروپل آبادان از ابتدای درخواست پروانه ساخت تا مراحل اجرای عملیات آن آغاز شده و با تمام شخصیت های حقوقی و حقیقی مقصر آن برخورد قانونی می شود.

به گفته او تا کنون ۱۳ نفر از خاطیان این ماجرا شناسایی و تفهیم اتهام شده اند و در حال حاضر با قانونی در بازداشت به سر می برند.

این مسئول گفت : از مسئولان شهرداری گرفته تا ناظر پروژه و نظام مهندسی در رخ دادن این حادثه مسئول هستند و علاوه بر آن این برخورد قانونی شامل همه کسانی نیز می شود که ترک فعل یا انجام عمل مجرمانه آن ها در این پروژه اثبات شود.

دادستان مرکز خوزستان پرونده قضایی رسیدگی به تخلف ساخت و ساز این بنا و قربانی شدن تعداد زیادی از شهروندان به دلیل ریزش آن را در مرکز استان خوزستان و بر عهده بازپرس ویژه در حال رسیدگی اعلام کرد.

آقای جعفری چگینی تاکید کرد که سازمان بازرسی و اطلاعاتی دستگاه قضا در خوزستان با هرگونه فساد اداری و اقتصادی برخورد قاطع خواهد کرد و مردم این استان به زودی شاهد رویکردی جدید در دادگستری خوزستان خواهند بود.

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان در روز دوم خرداد امسال تاکنون سبب قربانی شدن ۲۶ شهروند و مصدومیت ۳۷ نفر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
چرا بعد از گذشت اینهمه مدت از این حادثه هنوز با مسببان این حادثه برخورد نمیشه و هیچ اطلاع رسانی در اینباره نمیشه که چیشد و چکار کردن ؟!