تلاش رئیس‌جمهور سابق اوکراین برای خروج از مرز

رسانه‌های اوکراینی به نقل از مأموان گمرک این کشور از حضور رئیس‌جمهور سابق اوکراین در مرز لهستان خبر دادند.

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که «پترو پوروشنکو»، رئیس‌جمهور سابق اوکراین روز گذشته در تلاش بوده تا از مرز لهستان عبور کند.

به گزارش آر تی، پوروشنکو عصر جمعه در گذرگاه راوا-روسکا در غرب لووف دیده شد. با این حال، تا این لحظه هیچ تأییدیه رسمی مبنی بر خروج این مقام اوکراینی از کشور در دسترس نیست. عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند فردی شبیه به پوروشنکو در حال صحبت با چند مامور گمرک است.

«یرینا گراشچنکو»، سیاستمدار اوکراینی با اشاره به ممعنوعیت خروج پوروشنکو از کشور با وجود داشتن نامه معتبر از پارلمان برای شرکت در مجمع پارلمانی ناتو در لیتوانی، در کانالی تلگرامی خود نوشت: «این یک دستور سیاسی است که منزجر کننده به نظر می‌رسد.»

پوروشنکو که هم اکنون عضو پارلمان اوکراین است، در دسامبر ۲۰۲۱، به دلیل خرید زغال سنگ از استقلال طلبان دونباس در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به خیانت متهم شد. با اعلام اتهامات، او به ترکیه سفر کرد، اما در ژانویه تمایل به بازگشت به کی‌یف را نشان داد. در ادامه، دادگاه درخواست دولت برای زندانی کردن یا حبس خانگی او را رد کرد.

پوروشنکو که به دلیل مالکیت شرکت آب نبات سازی Roshen به عنوان «شاه شکلات» شناخته می‌شود، در دهه ۱۹۹۰ چندین شرکت تجاری از جمله کارخانه‌های کشتی سازی و یک کانال تلویزیونی را در اوکراین تحت مالکیت داشت. او بعداً به واشنگتن پست گفت که این کانال تلویزیونی نقش کلیدی در قیام فوریه ۲۰۱۴ ایفا کرد و منجر به برکناری رئیس‌جمهور منتخب، «ویکتور یانوکوویچ» شد. پوروشنکو، پیش از رسیدن به کاخ ریاست جمهوری، برای مدتی وزیر تجارت و امور خارجه اوکراین بود.

رئیس جمهور سابق اوکراین در مرز لهستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سلطان شکلات
United States of America
اشکان
۰۸:۲۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
چه خبر مسخره ای....خب یعنی چی الان ؟!
حتی نمیدونید طرف کی بوده لب مرز ، برا چی رفته !!! وقت مردم و میخواید فقط تلف کنید با این چرندیات ؟!
آخرین اخبار