بایدن این بار کره جنوبی را کره شمالی خواند +فیلم

رسانه‌ها از گاف جدید رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در مریلند خبر دادند.

خبرگزاری «آ‌ر تی» گزارش داد جو بایدن در سخنرانی خود در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان نیروی دریایی وقتی که داشت درباره کشورهایی حرف می زد که همراه با او روسیه را تحریم کرده بودند به اشتباه به جای کره جنوبی از کره شمالی نام برد.

جو بایدن  با طرح سوالی گفت: کسی فکر می‌کرد که وقتی من قصد تحریم روسیه را داشتم، علاوه بر ناتو، استرالیا، ژاپن، کره شمالی و برخی از کشورهای آسه‌آن از این تحریم‌ها حمایت کنند؟

در این سخنرانی که در آناپولیس مریلند برگزار شد رئیس جمهور آمریکا درباره اهمیت همکاری واشنگتن با دیگر متحدانش برای برقراری امنیت جهانی سخنرانی کرد. او گفت: تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه مسکو یکی از همین همکاری‌ها است.

جو بایدن پیش از این در سخنرانی خود در نشست «آسه‌آن»، معاون خود را رئیس‌جمهور خطاب کرد و گفت: من به رئیس‌جمهور «کامالا هریس» آگوست سال گذشته دستور دادم که به منطقه سفر کند.

پیشتر از آن هم، واشنگتن تایمز با گزارشی از گاف جدید بایدن نوشت: رئیس جمهور آمریکا در جمع کارگران کارخانه «یونایتد پرفورمنس متالز» در همیلتون اوهایو اعلام کرد که در دوران کاری خود بیش از ۵۰ بار به عراق، افغانستان و ایران سفر کرده است. 

پس از گاف‌ها و اشتباهات کلامی و رفتاری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که او را به عنوان «ماشین گاف» مشهور کرده، وضعیت سلامتی بایدن  در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و چالش‌ها و جنجال‌ها بر سر سلامتی این رئیس جمهور ۷۹ ساله افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار