افزایش آمار جهانی تعداد کودکان مبتلا به هپاتیت حاد

آمار جهانی ابتلا به هپاتیت حاد با منشاء ناشناخته در کودکان به ۶۵۰ مورد افزایش یافت.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) در گزارشی اعلام کرد دست کم ۶۵۰ مورد ابتلا به هپاتیت حاد با منشاء ناشناخته در کودکان ۳۳ کشور شناسایی شده اند که نسبت به آخرین به‌روزرسانی بین المللی، حدود یک هفته پیش، ۳۶ مورد افزایش یافته است.

نتایج بررسی‌های ۹۹ مورد دیگر مشخص نشده است.

هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اروپا در مجموع ۶۱۴ مورد ابتلا به هپاتیت را که در ۳۰ کشور تحت بررسی قرار دارد، گزارش کرد.

در گزارش روز گذشته سازمان جهانی بهداشت آمده است که حدود یک سوم موارد یعنی ۲۲۲ مورد در انگلیس و ۲۱۶ مورد دیگر در ایالات متحده گزارش شده اند.

بر اساس گزارش‌های به روز شده، تحقیقات بین المللی نشان می‌دهند اکثر کودکان در ماه‌های مارس و آوریل بیمار شده اند.

سازمان جهانی بهداشت در خصوص علت این بیماری اعلام کرده است مواردی که اکنون در حال بررسی هستند، به نظر می‌رسد با آنچه پزشکان پیش از این دیده‌اند، متفاوت است.

علائم هپاتیت به سرعت بروز می‌کنند و به نظر می‌رسد از نظر بالینی شدیدتر باشند و نسبت بیشتری از کودکان به نارسایی کبدی مبتلا می‌شوند.

بیشتر کودکان مبتلا حدود ۷۵ درصد خردسال و زیر پنج سال هستند. بیشتر آن‌ها پیش از این که بیمار شوند، سالم بودند. ویروس‌های متداولی که باعث هپاتیت می‌شوند، مانند هپاتیت A، B، C، D و E در این کودکان رد شده اند. به نظر می‌رسد قوی‌ترین ارتباط بین موارد، ویروسی به نام آدنوویروس ۴۱ باشد که به عنوان عامل مشکلات معده مانند اسهال و استفراغ شناخته شده است.

به گزارش شبکه خبری CNN، متخصصان بر این باورند که آدنوویروس ۴۱ نمی تواند عامل بدیهی باشد؛ زیرا هرگز مشخص نشده است که این عامل بیماری در کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی ندارند، باعث هپاتیت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.