تاثیرگذاری نقش علمای لرستان در انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: نقش علما و نخبگان دینی این استان در پیروزی و طول عمر انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز شنبه در آیین نکوداشت روحانی مبارز و انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین زنده‌یاد محمد مهدی روشن گفت: در خصوص نقش علمای لرستان در پیروزی و طول عمر انقلاب کتاب‌های بسیاری نوشته شده است، اما همچنان ظرفیت نوشتن و معرفی، وجود دارد.

وی گفت: برخی از علمای لرستان، چهره‌های بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای می‌باشند که سرآمد آن‌ها آیت‌الله بروجردی است و دیگر علمای بزرگ این استان در سایه نام این بزرگوار قرار دارند.

وی می گوید: باید تلاش کنیم نسل کنونی و آینده را با این میراث ماندگار آشنا کنیم چراکه لرستان در عرصه‌های مختلف از چنین شخصیت‌هایی برخوردار بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه لرستان ۵۴ شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: در قرن اخیر علمای بزرگ این استان نقش آفرینی کردند و مبارزات مردم این دیار با سلسله قاجار، پهلوی اول و دوم، تبعید سادات و تبعید عشایر و طوایف غیور از اقدامات شاخص می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی تبعید و حضور در جبهه‌های نور علیه ظلمت را از صفات بارز حجت‌الاسلام والمسلمین روشن برشمرد و می گوید: برخی افراد حاضر در این نکوداشت به عنوان افراد تبعید شده در زمان‌های مختلف، خود یک تاریخ زنده هستند که باید در این خصوص نوشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: تمامی خدمات فرهنگی این اداره کل باید زیبنده اسلام باشد که نخبگان حوزه علمیه در این راستا تاثیرگذار هستند.

منصور احمدی معتقد است: اکنون وظیفه سخت و سنگینی داریم و باید بیش از گذشته تلاش کنیم که در این راستا تجلیل از علما و صاحبان خرد در لرستان از رسالت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

وی با اشاره به آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی روشن ادامه داد: این عالم مومن، انس بسیاری با کتاب داشت و تا اواخر عمر خود این ارتباط را قطع نکرد.

در پایان این مراسم از کتاب روز‌های روشن، لاله‌های آشنا، حج روشن، خاطرات روشن، راه روشن به تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی تیموری رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.