اعزام ۸۰۰ دانشجوی اصفهانی در قالب دوی امدادی به مَرقد امام ( ره)

فرمانده دانشگاه امیرالمومنین(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۸۰۰ دانشجوی دانشگاه امیرالمومنین اصفهان در قالب دوی امدادی به مَرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

سرتیپ دوم پاسدار مهدی سرور، امروز در جمع خبرنگاران گفت: "کاروان عاشقان حسینی زائران خمینی" مُتشکل از جمعی از دانشجویان و فراگیران دانشگاه حضرت امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه، امسال برای بیست و چهارمین سال در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در روز دهم خرداد از مبداء گلستان شهدای اصفهان در مدت چهار روز، مسیر اصفهان تا مرقد مطهر را طی می‌کنند.

این کاروان مسافت حدود ۶۰۰ کیلومتری این مسیر را از روز دهم تا سیزدهم خرداد ، از ده‌ها شهر و روستای استان‌های اصفهان، قم و تهران در این مدت بصورت دوی امدادی عبور می‌کند.

به گفته او زیارت و تجدید پیمان با شهدای گرانقدر و عطرافشانی گلزار شهدای شهر‌ها و روستا‌ها در طول مسیر، ختم ۱۴ میلیون صلوات به تاسی از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای سلامت و تعجیل در فرج، شادی روح امام و شهدا، سلامت رهبر معظم انقلاب و نابودی دشمنان اسلام از مهمترین برنامه‌های این کاروان در طول مسیر است.

حضور در منازل شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا در شهر‌های کاشان، آران و بیدگل و قم و حضور در مساجد و دیدار با مردم شهیدپرور، علما، مسئولان و روحانیون شهر‌ها و روستا‌ها در طول مسیر حرکت، از دیگر برنامه‌های این کاروان است.

سرتیپ دوم سرور، تقرب به درگاه خدا و سر سپردن در راه پیمان او و تعظیم شعائر الهی و شرکت در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام را از مهمترین اهداف حرکت کاروان دوی امدادی عاشقان حسینی (ع) و زائران خمینی (ره) اعلام کرد.

بزرگداشت راه، خط، هدف و مرام و شناخت بیشتر ابعاد شخصیت حضرت امام به جوانان به ویژه نسل‌های دوم و سوم سپاه و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب از دیگر اهداف این کاروان است.

او می‌گوید: انجام رزمایش بزرگ فرهنگی، معنوی، انقلابی و حماسی در سطح شهر‌های طول مسیر به‌منظور اعلام پشتیبانی سپاه از نیرو‌های انقلابی، مومن و حزب اللهی و اعلام برائت از دشمنان قسم خورده انقلاب و ایجاد آمادگی همه‌جانبه بین نیرو‌های انقلابی سپاه برای دفاع از انقلاب و دستاورد‌های آن در مواجهه با دشمنان قسم خورده نظام از دیگر اهداف برگزاری این دوی امدادی محسوب می‌شود.

سرتیپ دوم پاسدار سرور به نقش و تاثیر فزاینده برنامه‌های این کاروان در حفظ و بالابردن روحیه انقلابی و تعمیق معنویت در بین نیرو‌ها گفت: افزایش امید به آینده نظام و انقلاب در روحیه و افکار مردم و دوستان انقلاب و ایجاد یاس و ناامیدی در دشمنان و منافقان داخلی و ایجاد شور و نشاط حماسی و انقلابی در مردم و جوانان ساکن در شهر‌ها و روستا‌های طول مسیر از اهداف حرکت این کاروان است.

این کاروان امسال مسیر حدود ۶۰۰ کیلومتری خود را با عبور از شهر‌های اصفهان، شاهین شهر، مورچه خورت، نطنز، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، قم، حسن‌آباد و تهران بصورت دوی امدادی می‌پیمایند.

فرمانده دانشگاه امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه معتقد است پاسداران، دانشجویان، فراگیران و سربازان داوطلب از دانشگاه و سایر نیرو‌های پنجگانه سپاه، بسیجیان داوطلب از نواحی مقاومت بسیج کشور، دانشجویان و دانش‌آموختگان سال‌های گذشته و دانشجویان تعدادی از مراکز آموزش عالی سپاه در زُمره شرکت کنندگان در این کاروان دوی امدادی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.