برخورد قانونی و قاطع با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در گیلان

رییس کل دادگستری گیلان گفت: با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در محدوده شهری برخورد قانونی می‌شود.

حجت الاسلام حمزه خلیلی امروز در بازدید از چند منطقه شهری رشت که انبوه سازان بدون مجوز‌های لازم در حال ساخت و سازند گفت: نباید اجازه داد که این افراد سودجو با استفاده از حربه‌های مختلف، ثروت اندوزی کرده و به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز کنند.

به گفته رییس کل دادگستری گیلان، متاسفانه تاکنون برخورد جدی با این افراد صورت نگرفته و این افراد با استفاده از مافیای زور و قدرت اقدام به این کار خواهند کرد، اما ما قطعا با این افراد برخورد خواهیم کرد و جلوی سوء استفاده این افراد را خواهیم گرفت.

نباید این افراد را با مردم عادی اشتباه گرفت، زیرا این افراد با استفاده از تبانی و ارتباط‌های غیر قانونی این کار را انجام می‌دهند و پس از تحویل این واحد‌ها به صاحبانشان، مردم هم متضرر و دچار خسارت می‌شوند.

دادستان مرکز استان هم در این بازدید با اشاره به ساخت و ساز‌های غیر اصولی شهری در این مناطق گفت: این مناطق مجوز ساخت و ساز مسکونی ندارند و اکثر زمین‌ها کاربری شالیزاری یا آموزشی و ورزشی دارند.

به گفته مهدی فلاح میری، این تخلف‌ها با چشم پوشی برخی از متولیان امر صورت می‌گیرد و اگر آرای قطعی در این زمینه اجرا شود قطعا جلوی سودجویی این افراد که تعدادشان از انگشتان دست هم فراتر نیست گرفته خواهد شد.

دستگاه قضا در این زمینه از ماموران شهرداری حمایت کرده و برای مردم هم که اقدام به ساخت و ساز در اراضی ملکی خود دارند راهکار ارائه خواهد داد تا حقوق مردم هم ضایع نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.