فرسودگی ماشین‌آلات راهسازی چهارمحال و بختیاری

فرسودگی ماشین‌آلات راهسازی و وجود بیش از ۶۰۰ کیلومتر مسیر دسترسی خاکی به روستا‌های چهارمحال و بختیاری، از مهمترین دغدغه‌های حوزه راه استان است.

آقای مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ماشین‌آلات راهسازی استان، خارج از رده هستند؛ در روکش آسفالت نیز استان با مشکل مواجه است وبیش از ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی دارای بیش از ۵۰ خانوار خاکی است.

استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ جغرافیایی کوهستانی است و اجرای عملیات راه سازی در این استان چندین برابر دیگر استان‌های کشور هزینه دارد و به لحاظ قرارگیری بین استان خوزستان و اصفهان که بخشی از محور ارتباطی از جنوب به مرکز بوده و زیرساخت‌های استان تحت تاثیر جنوب و مرکز کشور است.


بیشتر بخوانید


در سال‌های اخیر شاهد افزایش ترافیک در محور‌های استان چهارمحال و بختیاری بودیم در حالیکه محور‌ها ظرفیت این حجم از ترافیک را ندرد به همین دلیل ایجاد مسیر‌های چهارخطه در دستور کار قرار گرفت و از مجموع هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه‌های استان تا کنون حدود ۳۰۰ کیلومتر چهارخطه شده است.

حدود ۱۴۰ کیلومتر باند دوم در حال ساخت بوده و ۱۲ کیلومتر در قالب پروژه‌های مختلف تونل در دست اجرا است.

حدود ۵۰ کیلومتر محور اصلی در حال ساخت است؛ هفته دولت پارسال حدود ۴۵ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسید و ۲۰ کیلومتر راه روستایی انجام شد.

متاسفانه جاده شهرکرد-شلمزار در طول یکسال گذشته ۳۵ نفر تلفات داشت؛ این محور ۳۲ کیلومتری است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پارسال با فقر منابع مواجه شدیم، اما امسال با ماده ۵۶، دویست میلیارد تومان از بانک رفاه تسهیلات گرفته می‌شود و دیگری سفر رئیس جمهور است تا بتوان این محور را تحویل مردم داد.

احداث باند دوم لردگان به سمت خوزستان محدوده سد‌های کارون ۳ و ۴ است که باید بتوان این پروژه را با همکاری قرارگاه خاتم شروع کرد و از محل تهاتر نفت این پروژه عملیاتی شود، مقدمات کار آماده شده و کلنگ زنی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار