مدارس غیر دولتی متناسب با عملکرد خود شهریه دریافت خواهند کرد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: برای سال تحصیلی جدید متناسب با عملکرد مدارس و الگوی تعیین شهریه‌ای که به مدارس داده می‌شود، شهریه‌ تغییر پیدا می‌کند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: حدود ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی در سراسر کشور داریم. فعلا شهریه این مدارس را برای سال تحصیلی آینده اعلام نکرده ایم و برای سال تحصیلی جدید نمی‌خواهیم شهریه مدارس را به صورت درصدی بیان کنیم. متناسب با عملکرد مدارس و الگوی تعیین شهریه‌ای که به مدارس داده می‌شود، شهریه‌ تغییر پیدا می‌کند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش با توجه به فعالیت های تعلیم و تربیت در مدارس، فضا و نیروی انسانی که به کار گرفته می‌شود و همچنین شاخص‌های کیفی که در سند تحول بنیادین وجود دارند؛ شهریه‌ تعیین می‌شود. فرآیند تعیین شهریه در شورای نظارت مرکزی شهر و استان طی خواهد شد و هر مدرسه متناسب با عملکرد خود شهریه متفاوتی را دریافت خواهد کرد.

او گفت: امکانات و کیفیتی که مدارس دارند با یکدیگر متفاوت است. متناسب با آن شاخص‌هایی را طراحی کرده ایم و به زودی شهریه آن‌ها را نیز اعلام خواهیم کرد. البته سال‌های گذشته نیز به همین منوال بوده است. از ۲/۵ تا ۲۷ میلیون تومان شهریه ثابت این مدارس بوده است و اگر افزایشی بود به عنوان برنامه‌های آموزشی و فوق برنامه از والدین مبلغ بیشتری گرفته می‌شد. امسال نیز روند سال‌های گذشته را به اضافه کیفیت‌بخشی و رویکرد‌های تربیتی و فرهنگی ملاک قرار داده ایم.

او گفت: در بحث کیفیت‌بخشی تنها به فکر کنکور و المپیاد‌ها نیستیم. تمامی فرآیند‌های تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین نیز به آن ها اشاره شده است را مورد توجه قرار خواهیم داد.

مدارس غیر دولتی

به گفته محمود زاده طبق قانون مدارس تا سال گذشته می‌توانستند تا ۳۸ درصد شهریه علاوه بر شهریه ثابت برای فعالیت‌های فوق برنامه‌ خود پول دریافت کنند و در نتیجه ارقام مشخص است. هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند بیش از حد شهریه‌ دریافت کند. البته باید مراقبت کرد که برنامه‌های مدارس آموزشی، تربیتی و فرهنگی باشند.

او گفت: این که چه تعداد مدارس غیر دولتی داریم و درصد دانش آموزانی که در این مدارس در حال تحصیل هستند، چندان مهم نیست. دنبال آن هستیم که مجوز تاسیس این مدارس را به افرادی بدهیم که صلاحیت‌های حرفه‌ای دارند که بر اساس ماده ۹ قانون تعیین شده است.

به گفته وی در دنیا ۱۸ درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند. از این تعداد حدود ۱۳ درصد مدارسی هستند که وابسته به دستگاه‌ها و موسسات هستند؛ اما در کشور ما این عدد بسیار کم است و می‌توان در جهت افزایش آن از سایر موسسات کمک دریافت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۵۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
سلام وقتی میخواید هزینه اضافی بگیرید چرا اسم کلاسهای کمک آموزشی میارید؟ در صورتی که فقط همون تایم کلاسی هست و معلم زمان اضافی صرف نمیکنه برای درس دادن به بچه ها و این غیر قانونی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
به مدارس عیر دولتی رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام مدراس غیر دولتی موقع بازدید کلی امکانات فراهم میکنند تا شهریه بالا بره اما بعد از بازدید ال سی دی های رو جمع میکنند و دیگر ما انها رو نمی بینیم تا سال بعد برای بازدید بعد لطفا الکی نرخ گذاری نکنید بعضی ها نرخ مدارسشان را بر پایه زبانشان میگیرند و از والدین موقع ثبت نام باید حتما اجباری فرمی را پر کنیم که ما با این شهریه مشکلی نداریم و تا این فرم را پر نکنیم بچه را ثبت نام نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خیلی هم عالی . حالا از امسال برای ارتقای کیفیت ، روی بچه های بدبخت فشار میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام من الان رفتم واسه پسرم کلاس سوم بود ۵ملیون گرفتن الان رفتم واسه کلاس چهارم اسمشوبنویسم گفتن ۸ملیون تومان اخه این چه وضعی هست بایه کلاس ۴۰نفره اسم مدرسه ادبستان هست تواهوازبخدا بفکرمرردوم باشین اقایون مسولین وزیر آموزوپرورش رسیدگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
نه
۱۷:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خب برو دولتی ثبت نام کن چه اجباریه
Iran (Islamic Republic of)
پرواز
۰۸:۰۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
چنان ضعف مدیریت وزیر ساخت ها کاملا واضح هست که جیب مسئولین پرپول بشه براشون مهم نیست مردم ومملکت به فنا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه نجفی را که باعث ایجاد مدارس پولی شد خدا نیامرزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
پس معلما خرجشون کی بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
مدرسه سلام شهرک غرب 42 میلیون در دوره راه نمایی یعنی دوره اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام والا دختر من مدرسه دولتی میره و ۴۶ نفر هستن ولی میخوام با ابن که مخالف غیر انتفاعی هستم مجبورم بذارم چون اصلا در مدارس دولتی معلم نمیتونه از شلوغی کلاس نفس بکشه و چیزی درست یاد بده کلاس کوچیک و جمعیت زیاد و یادگیری و آموزش پایین
Turkey
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
متاسفانه هر سال این صحبت ها توسط وزارتخانه گفته میشود ولیکن شهریه مدارس کاملا مهندسی شده توسط وزارتخانه اعمال می گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
اون وقت این همه تفاوت شهریه.. چرا باید مبلغ بیمه پرسنل و حقوق معلمها که مطابق با اداره کار تعیین میشود، یکسان در نظر گرفته شود. اگر قرار هست این تفاوت در میزان شهریه و دریافتش وجود داشته باشد... باید در مورد این هزینه های مثل بیمه، کرایه و حقوق پرسنل هم تفاوتی درنظر گرفت.. و این مصداق بی عدالتی هست... من شک ندارم این جریان آلوده به پارتی و باند بازی خواهد بود.تمام مدارس نورچشمی. آقازاده ها و آقایان و. مدارس مسئولین و وابستگان با بیشترین مبلغ، پنج ستاره میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
تعیین نرخ با معیارهای مسخره که ما باهش درگیریم .فقط پارتی بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
واقعا متاسفم که اموزش رایگان هم دیگه شد شعار ولادپسرم غیرانتفاعی مسره کلاسا غیراستاندارد وکدجک فضا اموزشی کوچک معلم بی تجربه بعد هرسال ۳ملیون ازسال قبل گرون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
معلم بی تجربه دمار از روزگار همه درآورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
سلام اموزش رایگان هنوزم هم هست با مدارس دولتی حالا اونایی که هزینه غیر دولتی ندارند چه اصراری به این مدارس دارند ؟ لابد دارید میرید اونجا ثبت نام حالا چه اعترا ضی ببخشید شما ها دارید همع چیز روپولی می کنید والا رایگان همداریم اتفا
Germany
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
مجموعه مدارس سلام متعلق به حجاریان بیش از ۱۲۰ درصد هزینه شهریه ثابت را شهریه متغیر به نام هزینه های کلاسهای کمک درسی دریافت می کند در صورتی که هیچ کلاسی کمکی تشکیل نمی گردد و صرفا" به دلیل موجه نشان دادن دریافت پول بیشتر است . هزینه ثبت نام برای سال ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در پایه یازدهم ۵۵ میلیون و دوازده ۶۰ میلیون تومان بود !!!
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۰:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا دروغ می گید برادر؟!
حداکثر شهریه مدارس سلام برای دوره دوم ۱۵ میلیون تومان است.
برای سال ۱۴۰۱!
شما کدوم مدرسه سلام درس می خونید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
کی گفته ۱۵میلیون.۳۰میلیون از ما خواستن
Iran (Islamic Republic of)
علی آرریان
۰۲:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
60 میلیون درست گفتی ، فشار آموزشی غیر استاندارد میآورند. بچه ما افسردگی گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
من امسال کنکوری ام دوماه رفتم مدرسه دیدم معلم ها نمیان بقیه سال را خود خوانی کردم ولی شهریه کامل از من گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
به آرامی مدارس دولتی را حذف کردن تا یه عده بیان در این آشفته بازار مملکت دکان بزنن. ما پولدار نیستیم ولی بخاطر عدم وجود مدرسه دولتی و پر شدن ظرفیت مجبور شدیم بچه رو بزاریم غیر دولتی و این یعنی چرخه سرمایه داری همچنان روی ما مردم بدبخت می چرخد... سیاست های کثیف آموزشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
اینها نمی خواهند خوب از منابع دولت به مردم هزینه بکنند و همان کلاس 48 نفره خوبه برای ما یه مدرسه دولتی نوک کوه ساختن و راه آن بسیار سخت و پر هزینه است و اعتراض هم می کنی می گویند که اگه خوشت نمیاد ببر مدرسه غیر دولتی و علتش هم اینه که بخش خصوصی فعال بماند با جیب مردم و دولت هم سهم خودش را در قالب مالیات و عوارض بگیرد .....اره جانم داستان اینه...........
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
خب می توانیم از مجلس بخواهیم برای والدینی که فرزند خودرا در مدرسه غیردولتی ثبت نام می کند، رقم ثابتی را سالانه از مالیاتی که باید بپردازد کم کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
کلاس پسر من که سال اول دبستان سلمان فارسی در منطقه 8 تهرانه، 48 نفره است. با 48 نفر تو یک کلاس، بچه ها چه طور می تونند درس یاد بگیرند؟ از بس شلوغه و بهشون بد می گذره دیگه نمی خواد بره مدرسه و با زور می بریمش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
مدارس پایه ۱۰ از ۳۵ تا ۶۰ میلیون این یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی قاسمی
۱۲:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
بعد خود مدارس غیر دولتی هم قاضی تعیین نرخ خدمات خود می شوند. این یعنی مجوز فساد و هرج و مرج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
یا علی
آخرین اخبار