مغازه موقت مرهمی بر بلاتکلیفی کسبه اطراف متروپل

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: محلی موقت برای کسبه اطراف ساختمان متروپل که کاسبی آن ها تعطیل شده در نظر گرفته می شود.

۶ روز از ریزش برج ۱۰ طبقه متروپل آبادان و همکاری مردم با نیرو‌های امدادی و برقراری موکب‌های مردمی برای خدمت رسانی به امدادگران آواربرداری در محل حادثه می‌گذرد و بر اثر این حادثه تعدادی از مغازه‌های نزدیک متروپل تخریب شدند و برخی دیگر هم که در شعاع ۳۰۰ متری این ساختمان بودند به دلیل روند آواربرداری تعطیل شدند.

حالا این کسبه مانده اند و تنها منبع در آمدی که برای خود و خانواده از آن کسب روزی می‌کردند و در حال حاضر برای رفع بلاتکلیفی خود منتظر راهکار تازه مسئولانند.

محمدحسن نامی، رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: صبح امروز نشستی با محوریت تعیین تکلیف کاسبان اطراف ساختمان ریزش کرده متروپل برگزار شد که در آن اجاره مغازه‌های موقت برای آن‌ها یکی از موضوعات مطرح شده در آن بود.

به گفته او بر اساس این طرح کاسبان خیابان امیرکبیر که به دلیل ریزش آوار و عملیات آواربرداری از ۲ خرداد تا کنون مغازه‌های خود را تعطیل کرده اند می‌توانند به صورت موقت و رایگان در مکانی دیگر کسب و کار خود را از سر گیرند.

این مسئول گفت: خانواده کسبه‌ای که در ریزش متروپل جانباختند و فروشگاه آن‌ها بر اثر ریزش ساختمان متروپل تخریب شده نیز شامل طرح کسب و کار موقت می‌شوند.

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: این طرح تا فردا قطعی می‌شود.

او از تشکیل کمیته تشخیص برآورد و میزان خسارت حادثه متروپل در منطقه آزاد اروند با هدف تعیین میزان خسارت برآورد و چگونگی پرداخت خسارت‌ها خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.