رییس کمیسیون صنایع و معادن:

تراکتورسازی برندی و افتخاری برای کشور است

رییس کمیسیون صنایع و معادن گفت: تراکتورسازی برندی و افتخاری برای کشور است و همه قوا از مجلس گرفته تا دولت و تمامی ارگان، با تمام توان وظیفه حمایت از این مجموعه را دارند، اما به نظر می‌رسد بی ثباتی در تصمیمات و دخالت‌های غیر منطقی باعث وارد آمدن ضربات جبران ناپذیری به این واحد صنعتی تاثیر گذار کشور شده است.

آقای عزت الله اکبری  در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت : ادعا برای قیمت گذاری تراکتور از سوی وزارت جهاد کشاورزی و از سوی دیگر عدم تخصیص دادن تسهیلات به کشاورزان متقاضی تراکتور، تناقضات غیر منطقی هست که مشکوک بودن این اقدامات در قبل واحدی پویایی را تداعی می‌کند که گام‌های تولیدی را با شتاب برمی دارد.

 قیمت گذاری دستوری هیچ جا جواب نداده و نخواهد داد و تعیین قیمت باید براساس ارزش تمام شده محصول، سود معقول و نگاه کارشناسی اتفاق بیفتد نه با دستورات خلق الساعه.

 حمایت از تولید داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و هیچ کس حق ندارد در زمین رقبای تولیدکنندگان داخل بازی کند و مجموعه‌ای که دانش بومی و تامین نزدیک ۱۰۰ درصد داخلی را در توان دارد چرا باید با مورد بی مهری قرار گیرد.

نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی دادن تسهیلات بخش کشاورزی به محصولات وارداتی و در مقابل بی نصیب کردن مصرف کننده و تولید کننده از این مزیت را اقدامی غیر معقول است ،کشاورز و کشاورزی باید مورد تقویت شود.

در اولین فرصت از وزیر جهاد کشاورزی برای رفع این مشکلات و حمایت از تولید داخل برنامه عملی خواهیم خواست و قول نتایج خوب به این برند تاثیر گذار کشور خواهیم داشت.

 این روند اخلال در بازار را بدنبال خواهد داشت که دود حاصل از چشم نه تنها کشاورز و تولید کننده بلکه امنیت غذایی کشور را خواهد رنجاند و باید بانیان و اهدافی که دنبال می‌کنند باید مشخص و معرفی شوند.

در این نشست مدیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با ارائه گزارشی از حجم اشتغال زایی مستقیم ۵ هزار نفری و غیر مستقیم بیش از ۲۰۰ هزار نفری به واسطه تامین کنندگان و نمایندگان همکار با این مجموعه هشدار دادند اگر روند بی مهری‌ها نسبت به این واحد عظیم تولیدی ادامه داشته باشد بزودی توان تولیدی از این مجموعه سلب و رونق و تولید در واحدی با بیش از ۶ دهه قدم در سایه تصمیمات غیر کارشناسی به خطر خواهد افتاد.

برچسب ها: واحدتولیدی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار