اولین دوره آموزشی تربیت اسب کاسپین برگزار شد

اولین دوره آموزشی اسب به میزبانی بومگردی عاروس ویشه در شهر آمل برگزار شد.

اولین دوره آموزشی اسب با تدریس مهدی جمشیدخانی به میزبانی بومگردی عاروس ویشه در شهر آمل برگزار شد. در روز نخست این دوره مهدی جمشید خانی مباحث تئوری تربیت اسب را در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس کرد.در ادامه گزارش فعالیت‌های انجمن حفاظت از اسب کاسپین در سطح بین المللی توسط محمدجواد دهقان، نایب رئیس انجمن بین المللی اسب کاسپین، گزارش فعالیت‌های داخلی انجمن حفاظت از اسب کاسپین توسط بهمن علیاری مدیر روابط عمومی انجمن ارائه شد. مهدی بختیاری مدیر کمیته فنی انجمن نیز شرایط و مراحل ثبت اسب کاسپین در تبارنامه ملی و بین المللی را توضیح داد.

در روز دوم فرشاد مالوفی از کانادا در قالب ویدئو کنفرانس به تشریح مباحث مربوط به بیماری‌های اسب در گله پرداخت. 

همچنین دوره عملی با موضوع کمندزنی و مدیریت گله توسط امیرهوشنگ پریدار، عضو کمیته فنی انجمن، انجام داغ سرد و میکروچیپ گذاری توسط دکتر طاهری دامپزشک انجمن و اصول اولیه ارتباط کودکان با اسب کاسپین توسط استاد جمشیدخانی در محل مزرعه پرورش اسب پریدار اجرا شد. در بخشی از این رویداد، میکروچیپ گذاری اسب‌های کاسپین برای اولین بار در استان مازندران توسط انجمن با همکاری موسسه تحقیقات علوم دامی کشور صورت گرفت.

بیش از ۳۰ نفر از تولیدکنندگان و علاقه‌مندان اسب کاسپین از استان‌های مازندران، گیلان، همدان، تهران، البرز، خوزستان، یزد و کرمان در این دوره شرکت کردند. این دوره آغاز فعالیت‌های میدانی انجمن بعد از پایان همه گیری بیماری کرونا بود که با همکاری موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، موسسه فرهنگی ورزشی و پرورش اسب پارت و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان برگزار شد. 


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار