از دیروز

اعمال قانون برای ۴۱۱ موتور سوار متخلف در همدان انجام شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طرح برخورد با موتورسواران متخلف از روز گذشته آغاز شده است و ۴۱۱ موتور سواراعمال قانون شدند.

سرهنگ فرخ جمالی گفت: روند رو به رشد سوانح موتورسواران موجب آغاز اجرای طرح‌های پلیسی برای برخورد با موتورسواران متخلف به ویژه آن‌هایی که از کلاه ایمنی استفاده نکردند، شد.

او گفت: در این راستا ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت به علت استفاده نکردن موتورسوار از کلاه ایمنی ۶۲۰ هزار ریالی جریمه شدند همچنین ۱۱ دستگاه موتورسیکلت به علت انجام تخلفات حادثه ساز علاوه بر جریمه، توقیف و راهی پارکینگ شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: آمار سوانح موتورسیکلت روز به روز در حال افزایش است به گونه‌ای که هفته گذشته از ۲۳ تصادف درون شهری همدان، در ۱۸ مورد تصادف موتورسواران نقش داشتند.

جمالی گفت: برخورد با موانع ثابت، تصادف با عابر، واژگونی وسیله نقلیه و برخورد با خودرو از جمله تصادفات موتورسواران در هفته گذشته بوده است که در تمامی سوانح راکبان موتورسیکلت از ناحیه سر، دست و پا‌ها دچار جراحت شدید و شکستگی شدند.

او گفت: کمتر از ۱۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و استفاده از کلاه ایمنی راهکاری برای کاهش شدت جراحات وارده هنگام بروز تصادف و واژگونی و حفظ جان موتورسوار و ترک نشین است.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان گفت : خط قرمز پلیس ورود موتورسواران به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها است بنابراین در صورت رویت علاوه بر اعمال قانون، وسیله نقلیه فرد متخلف به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف خواهد شد.

سرهنگ جمالی گفت: بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها محل تفریح و آرامش خانواده‌ها است و ورود موتورسیکلت به این محل‌ها سبب سلب آسایش از شهروندان شده و احتمال بروز سانحه به علت تردد کودکان در داخل پارک، زیاد است.

بیش از ۱۹۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در معابر همدان تردد دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.