تکمیل عملیات بازسازی منازل زلزله زده کوهرنگ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از تکمیل عملیات اجرایی بازسازی واحد‌های آسیب دیده از زلزله کوهرنگ تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.

آقای مرادی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۹۶ واحد احداثی در مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ مصوب شده بود که تاکنون عملیات اجرایی سقف و دیوارچینی حدود ۲۰۰ واحد به اتمام رسیده، حدود ۱۰۰ واحد در مرحله دیوارچینی است و بقیه واحد‌ها نیز در حال اجرای ستون، سقف و دیوارچینی است.

به گفته وی عملیات اجرایی بازسازی این ساختمان‌ها تا پایان شهریور امسال تکمیل خواهد شد و بر اساس مصوبات فقط ساخت سازه و سفت کاری این واحد‌ها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و هزینه‌های ظریف کاری کاشی سرامیک و داخل ساختمان با خود مالکان است.


بیشتر بخوانید


مرادی می گوید سه هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی تعمیری هم در مناطق زلزله زده بود که همه ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به مالکان این واحد‌ها پرداخت و تاکنون ۷۰ درصد ۱۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض هم پرداخت شده است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:حدود ۴۰ واحد احداثی در روستا‌های سخت گذر شهرستان کوهرنگ وجود دارد و مسیر دسترسی به این روستا‌ها برای حمل مصالح مهیا نیست و به محض آماده شدن جاده دسترسی به این روستاها، مصالح منتقل و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۶:۰۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین‌لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

این زلزله اگر چه خسارت جانی به دنبال نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار