حضور بیش از ۴ هزار زائر قزوینی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین از اعزام بیش از ۴ هزار زائر قزوینی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: سهمیه استان قزوین در این مراسم، اعزام بیش از ۴ هزار نفر از سطح استان قزوین است که در سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در این مراسم حضور خواهند داشت؛ و نقشی که می‌تواند حضور مردم در سالروز ارتحال امام راحل دارد، پیام‌های بسیار متعدد و متفاوتی است که مهمترین آن‌ها مخابره و ارسال این پیام به بدخواهان نظام و انقلاب و برخی منافقین داخلی است که مردم علاقمند امام، مسیر انقلاب و آرمان‌های انقلابی هستند که توسط امام خمینی (ره) مشخص شده است.

سرهنگ طاهرخانی افزود: در آستانه ورود به سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) قرار داریم. امامی که در سال ۴۲ برای شکل دهی انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از قیام عاشورا و نهضتی حسینی بود، و در سال ۵۷ با حضور و همراهی آحاد ملت اسلامی، توانست این جریان و نهضت مهم را به پیروزی برساند.

او گفت: انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشت و حضور و نقش بی بدیل امام‌خمینی (ره) در هدایت انقلاب اسلامی یک نقش ویژه‌ای بوده است. در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی که به مثابه نهالی نوپا بود، دشمنان قسم خورده نظام با دسیسه‌های شوم خود برعلیه نظام بسیج شده و توطئه‌های متعدد و فراوانی از ترور شخصیت‌های سیاسی تا جنگ و تحریم‌های مختلف اجرا کردند که در مقابل آن با تدابیر داهیانه و نفس قدسی امام راحل توانستیم بر هشت سال جنگی که بر ملت وارد شد غلبه کرده و پیروز شویم.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افزود: جایگاهی که ولایت فقیه در انقلاب اسلامی داشت به ویژه جایگاه امام خمینی (ره) نه تنها در کشور ایران بلکه در بین تمام ملت‌های آزادی خواه جهان طوری بنیانگذاری شد که امروز پس از گذشت چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، هر روز شاهد اقتدار و عزت و گسترش انقلاب اسلامی هستیم.

سرهنگ طاهرخانی گفت: پس از ارتحال امام خمینی (ره)، خلف صالح ایشان که با همان روحیه و شجاعت و تدبیر امام راحل سکان کشتی پرتلاطم انقلاب را برعهده داشته و ناخدای این کشتی شده و با همان مسیری که امام راحل ترسیم کرده بودند مسیر انقلاب را ترسیم کردند که جایگاه ایران اسلامی در جوامع بین المللی گویای این مطلب است.

او افزود: یکی از ویژگی‌های سخنرانی رهبر معظم انقلاب در طول سال با مردم، که راهبرد و اثرگذاری خاصی را نشان می‌دهد، سخن آنی ایشان در سالروز رحلت امام راحل است که مسیر کشور را در طول سال بیان می‌فرمایند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به این که اجرای مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) سه سال به دلیل همزمانی ایام ماه مبارک رمضان با این ایام و دو سال به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت تجمع در کشور با محدودیت‌هایی برگزار شد،گفت: امسال با توجه به کنترل بیماری کرونا، شرایط برای حضور زائرین مهیا شده و سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل با حضور دوستداران و عاشقان ایشان برگزار می‌شود.

سرهنگ طاهرخانی افزود: در راستای برگزاری این مراسم، جلسات متعددی در سطح استان و ملی برگزار شد و در همین زمینه قرارگاه شهید فهمیده شکل گرفته و مسیر‌ها مشخص است. تمام برنامه‌ها در این راستا می‌باشد که زائرین در شرایط مناسبی در مرقد امام خمینی (ره) حضور یابند و مسیر‌ها به گونه‌ای باشد که ترافیک کمتری ایجاد شود.

او اضافه کرد:در استان قزوین نیز در مجموعه مدیران اجرایی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هماهنگی‌های لازم ایجاد شده و بحث اعزام زائرین برعهده سپاه استان می‌باشد و با توجه به شرایط حاکم و لزوم رعایت شرایط بهداشتی، تاکید فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین فراهم بودن کامل تمام ملزومات برای حفظ سلامتی زائرین بدون هیچ مشکلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.