نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

بازار تاریخی و کاروانسرای خان خوی احیا و بهسازی شوند

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: ساخت بارگاه شمس در خوی مطالبه مردم جهان و علاقمندان شمس تبریزی است.

عادل نجف زاده در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی که با موضوع احداث بارگاه شمس، احیا و بازسازی بازار تاریخی خوی و کاروانسرای خان، بوم گردی‌ها و احداث مجموعه‌های اقامتی برگزار شد، می گوید: در طول سالیان قبل بخاطر سوء مدیریت‌ها بارگاه شمس احداث نشد و اکنون نباید فرصت سوزی شود.

نجف زاده علاوه بر چندین مورد ملاقات با وزیر مربوطه برای تخصیصی اعتبار ساخت مقبره شمس گفت: جشن گلزیزان برای احداث بارگاه شمس  با حضور علاقمندان شمس برگزار شد.  

او احیا و بهسازی بازار تاریخی و کاروانسرای خان را ضروری دانست و گفت: این بازار و کاروانسرا در بافت مرکزی شهر و در محل عبور و تجمع مسافران و مردم و گردشگران قرار دارد.  

نجف زاده لزوم احداث خانه‌های بوم گردی را در روستا‌های هدف خوی ضروری دانست و گفت: در سفر رییس بنیاد مسکن کشور تفاهم احداث خانه‌های بوم در شهرستان خوی بعنوان پایلوت استان منعقد شد.  

او می گوید: آبشار بدلان بعنوان زیباترین آبشار کشور باید با احداث زیر ساخت‌ها و ابنیه‌ها و مراکز اقامتی به مجموعه توریستی و تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این جلسه گفت: ساخت بارگاه شمس در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه برای احداث بارگاه شمس است.  

جباری همچنین از اختصاص اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای احیا و بهسازی بازار تاریخی خوی خبر داد و گفت: با مشارکت بازاریان بازار ومیراث فرهنگی و حمایت نماینده مردم  کاروانسرای خوی بهسازی خواهد شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
خیلی وقته این حرف رو میزنید