نماینده مجلس:

نیازمند نهضت رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های خطرپذیر در کشور هستیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: راه‌اندازی نهضت رسیدی به وضعیت ساختمان‌های آسیب زا و خطر پذیر در کشور به منظور کاستن از خطرات این امر الزامی و ضروری است.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر با اشاره به اینکه حوادثی مانند ریزش ساختمان متروپل در آبادان ممکن است که در هر کجای دنیا رخ دهد، گفت: لازم است که شهرداری ارومیه، نظام مهندسی ساختمان و معاونت عمرانی استاندار و تمامی مسئولان مربوطه، در این رابطه آسیب‌شناسی کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس می گوید: مسئولان باید ساختمان‌هایی که در بافت فرسوده و چند طبقه قرار داشته و احتمال ریزش دارند و حتی از ابزارآلات غیراستاندارد استفاده کرده‌اند را بازنگری و بررسی مجدد کنند، چون متاسفانه حتی گاهی مشاهده می‌شود که در روستا‌ها نیز ساختمان‌های چند طبقه بدون نظارت مهندسان ناظر احداث شده است.

حجت الاسلام ذاکر گفت: باید نهضت بررسی ساختمان‌های آسیب‌پذیر، خطرپذیر و خطرزا در مناطق روستایی و شهری و به ویژه در نقاط حاشیه‌نشین کشور به وجود آید.

او می گوید: امروز بهترین فرصت است که از حادثه پلاسکوی تهران و متروپل آبادان درس گرفته تا با ایمنی سازه‌ها، شاهد اتفاقات ناگوار به ویژه در مواقع رخداد‌های طبیعی مانند زلزله نباشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مهندسان ساختمانی نباید برای امرار معاش شهرداری، با افزودن تعداد طبقات، کیفیت را فدای کمیت کنند، چون مسائل ساخت و ساز به هیچ وجه رابطه‌بازی نمی‌شناسد، چون با امنیت و جان مردم سر و کار دارد و برای همین، مجلس شورای اسلامی برای بازسازی سکونت‌گاه غیررسمی بودجه تعیین کرده تا بتوان آسیب‌ها را کنترل و پیشگیری کند و اگر امروز هم به سرعت وارد عرصه شویم نتیجه‌بخش خواهد شد.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه شورای شهر و نظام مهندسی ساختمان برای پیشگیری از امضا‌های طلایی باید نظارت خود را افزایش دهند، گفت: همچنین تسهیل در صدور پروانه ساخت سبب می‌شود که امضا‌های طلایی از بین برود و ساخت و ساز افزایش یابد و شاهد احداث ساختمان‌های بی‌کیفیت نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.