تعمیق روابط امنیتی آمریکا و تایوان برای مواجهه با تهدیدات احتمالی چین

رئیس جمهور تایوان از برنامه ریزی آمریکا برای همکاری بین گارد ملی خود و ارتش تایوان در مقابل تهدیدات احتمالی چین خبر داد.

تسای اینگ ون، امروز (سه شنبه) گفت: آمریکا و تایوان قصد دارند روابط امنیتی خود را در مواجهه با تهدید فزاینده چین تعمیق بخشند.

تسای در دیدار با تامی داکورث، سناتور آمریکایی در تایپه، اعلام کرد که او یکی از حامیان اصلی قانون مشارکت تایوان است که از حمایت دو حزبی در کنگره آمریکا برخوردار شده است. در نتیجه، وزارت دفاع آمریکا اکنون به طور فعال در حال برنامه ریزی برای همکاری بین گارد ملی خود و نیروهای دفاعی تایوان است.

رسانه های تایوانی قبلا گزارش داده بودند که تایوان می‌تواند با گارد ملی هاوایی برای این برنامه شریک شود.

رئیس جمهور تایوان تاکید کرد: ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیکتر و عمیق تر بین تایپه و واشنگتن در موضوعات امنیت منطقه و اقتصادی هستیم.

داک ورث گفت: کشورش در کنار تایوان ایستاده است و حمایت فوق العاده قانونگذاران آمریکایی از این جزیره  همچنان وجود دارد.

آمریکا علیرغم فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، مهمترین حامی بین المللی تایوان و تامین کننده تسلیحات است. ارتش چین هفته گذشته اعلام کرد که اخیرا رزمایشی را در اطراف تایوان به عنوان هشدار جدی علیه تبانی تایوان و آمریکا انجام داده است.

بایدن پیشتر در آغاز مذاکرات با نخست وزیر ژاپن در کاخ آکاساکا در مرکز توکیو گفته بود اتحاد آمریکا و ژاپن برای مدت زمانی طولانی سنگ بنای صلح و شکوفایی در منطقه هند و اقیانوس آرام بوده است و آمریکا کاملا به دفاع از ژاپن متعهد است. رئیس جمهور آمریکا از تبدیل شدن ژاپن به عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز حمایت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار