لهستان ارسال سوخت رایگان را به اوکراین متوقف کرد

وزیر آب و هوا و محیط زیست لهستان اعلام کرد ورشو عرضه رایگان سوخت به اوکراین را متوقف کرده است.

آنا موسکوا گفت: در آغاز جنگ و پس از بمباران پالایشگاه اوکراین، سوخت رایگان برای آن‌ها ارسال کردیم. در حال حاضر، این‌ها از پالایشگاه اورلن در لهستان عرضه می‌شوند و به تعهد لجستیکی زیادی نیاز دارند.

به گزارش وبگاه آر تی، وزیر آب و هوا و محیط زیست لهستان گفت: بازار داخلی لهستان در اولویت قرار دارد و شرکت‌های انرژی در اوکراین با این شرایط دست به گریبان هستند.

مسکوا تاکید کرد: معمولا این تحویل‌ها با استفاده از خطوط لوله انجام می‌شوند، بنابراین ما باید کانال‌های تأمین جدیدی را ایجاد می‌کردیم. ما آن‌ها را به شکل مستمر و با حفظ اولویت تامین بازار لهستان اجرا می‌کنیم. تدارکات ما پاسخی به بحران است، اما این بخش به خوبی سازماندهی شده است، بنابراین در آنجا پتانسیل بازار وجود دارد.

زیرساخت‌های آسیب دیده از جنگ و اختلال در صنعت پالایش نفت در اوکراین به کمبود سوخت منجر شده است. رانندگان مجبور شده اند، ساعت‌ها در پمپ بنزین‌ها منتظر بمانند. هفته گذشته، دولت قوانین قیمت سوخت موتور را در میانه کمبود فزاینده بنزین و گازوئیل به حالت تعلیق درآورد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هفته گذشته در گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، علاوه بر موضوعات دیگر، موضوع عرضه سوخت به اوکراین، از جمله چشم انداز دریافت سوخت از امارات عربی متحده، را مطرح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار