تلفات نظامیان آمریکایی بر اثر خودکشی، بیش از تلفات رزمی است

واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد تلفات نظامیان آمریکایی بر اثر خودکشی به ویژه در میان زنان، بیش از تلفات رزمی است.

واشنگتن پست در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا که ماه گذشته منتشر شد، خودکشی در میان نیرو‌های نظامی این کشور به بالاترین سطح از سال ۱۹۳۸ رسیده است و شمار زیادی از این افراد زن هستند.

دینا مارتورلا اورلانا یکی از این نظامیان آمریکایی بود. وی پیشتر همیشه به همراه خانواده اش به شهر زادگاهش سفر و از «دیوار افتخار»، جایی که نام افرادی که در میادین نبرد مناطق مختلف جهان جان خود را از دست دادند، بر روی سنگ گرانیت سیاه حک شده است، بازدید می‌کرد. اما خانواده اش امسال بدون وی باید به این سفر بروند. دینا در سن ۲۸ سالگی با یک تفنگ کالیبر ۴۵ به خود شلیک کرد و به شمار فزاینده زنان نظامی پیوست که به زندگی خود پایان می‌دهند.

وی روی پلکان مقابل یادبود لینکلن خودکشی کرد. این زن نظامی آمریکایی در حالی جان سپرد که یادداشت‌هایی همراه خود داشت و این یادداشت خودکشی وی واقعا دلخراش و ناراحت کننده است. آن روز در ماه مارس سال ۲۰۱۶ او به بخش امور کهنه سربازان رفته و درخواست مشاوره کرده بود. او نمی‌توانست با خانواده‌اش درباره این موضوع صحبت کند که چگونه اعزامش به افغانستان او و زندگی اش را تغییر داد.

براساس اطلاعات منتشر شده سال گذشته پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) آمار خودکشی میان نظامیان آمریکایی از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا ماه سپتامبر (شهریور) ۲۰۲۱، از تعداد تمام افرادی نظامی که براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند نیز بالاتر رفته است.

در سال ۲۰۲۰ آمریکا شاهد خودکشی ۷۰۱ نظامی بود در حالی که این رقم در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسید.

طبق گزارش ها به ازای هر ۱۰۰ آمریکایی، ۱۲۰ اسلحه وجود دارد. بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در سال ۲۰۲۰، آسیب‌های ناشی از سلاح گرم از تصادفات رانندگی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در میان کودکان و نوجوانان آمریکا پیشی گرفت. بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، افزایش نسبی مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در میان کودکان که از جمله آن‌ها می‌توان به قتل، خودکشی و تیراندازی غیرعمد اشاره کرد، ۲۹.۵ درصد بوده است. این بدان معناست که ۴ هزار ۳۶۸ آمریکایی زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۲۰ بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده اند.

در سال ۲۰۲۰، یعنی آخرین سالی که از آن چنین داده‌هایی در دسترس است، ۱۹ هزار و ۳۸۴ قتل با اسلحه در آمریکا رخ داد که بیشترین میزان از سال ۱۹۶۸ تاکنون بوده است. ۲۴ هزار نفر دیگر با سلاح گرم خودکشی کردند که این موضوع تعداد کل مرگ‌های ناشی از اسلحه را به بیش از ۴۵ هزار نفر افزایش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
هر جا میگیم ملت مظلوم آمریکا مصخره می کنند
آمریکا غرق مشکلات اقتصادی و بی عدالتی اجتماعی است و سربازان از ناچاری به ارتش ملحق می شوند
آخرین اخبار