مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بازسازی و تکمیل پروژه مقبره الشعرا نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس برآورد‌های انجام شده بازسازی، مرمت و تکمیل طرح موجود پروژه مقبره الشعرا نیازمند حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

آقای ناظمی با اشاره به اینکه پروژه مقبره الشعرا از جمله پروژه‌های مطرح در سفر رئیس جمهور به  استان آذربایجان شرقی است گفت: امید است با سفر رئیس جمهور اتفاقات خوبی برای این مجموعه ارزشمند تاریخی فرهنگی روی دهد تا این مجموعه برای ارائه خدمات به مردم آماده شود.

 با پیگیری‌های مردمی و همت مدیران استانی و ملی، روند بازسازی، مرمت و تکمیل پروژه ارزشمند مقبره‌الشعرا طی امسال سرعت بیشتری به خود گرفته است.

احیای این مجموعه ارزشمند تاریخی و فرهنگی از مطالبات عمومی مردم استان و جریان فرهنگی کشور است که امید است در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

 عملیات عمرانی پروژه در حال انجام است.

در سال‌های اخیر بازطراحی و بازمعماری‌هایی نیز در این پروژه انجام شده و بحث‌های مرمت یادمان و نورپردازی آن نیز به مناقصه گذاشته شده است که با مشخص شدن پیمانکار امید است مرمت مجموعه سرعت یابد.

 تالار همایش، تالار‌های گفتگو، فضا‌های خاص موزه‌ای متناسب با چارچوب و شکل پروژه، توسط معمار‌ها در این مجموعه طراحی شده است و امید است با وصل مجموعه پیرامونی به هسته اولیه مقبره الشعرا، یک مجموعه و پروژه موزه‌ای فاخر در تبریز ایجاد شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مرمت و بازسازی مقبره الشعرا گفت: این پروژه شامل مجموعه معماری مقبرالشعرا، بدنه‌سازی فضای سبز و پیرامون پروژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.