رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام مطرح کرد

لزوم توجه رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: طی یک ماه آینده مسافرت‌های تابستانه به اوج خود خواهند رسید و رانندگان وسایل نقلیه باید از هرگونه عجله و شتاب هنگام رانندگی خودداری کنند.

سرهنگ علی احمد شاوردی گفت: شاید راننده‌ای پس از بار‌ها سرعت در معابر درون و برون شهری به یکباره حادثه تلخی را رقم بزند که در این حادثه جان خود و یا جان دیگران را به خطر بیاندازد.

او با اشاره به اینکه طی یک ماه آینده مسافرت‌های تابستانه به اوج خود خواهند رسید از رانندگان وسایل نقلیه خصوصاٌ مسافرانی که آشنایی با جاده‌های استان را ندارند خواست از هرگونه عجله و شتاب هنگام رانندگی جداً خودداری کنند.

او با بیان اینکه اغلب رانندگان جوان به دلیل شور و هیجانی که دارند سرعت خود را در معابر افزایش می‌دهند،گفت: بیشتر رانندگان نیز معتقد هستند که بهتر از بقیه رانندگی می‌کنند و در هر شرایطی می‌توانند خودروی خود را کنترل کنند ولی این فقط یک اعتماد به نفس کاذب است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: رانندگی با سرعت مطمئنه یکی از روش‌های کنترل بر نفس و تربیت روان و نوعی ورزش روانی برای ایجاد و تقویت کنترل بر اراده است و در واقع رانندگی‌های خطر آفرین با سرعت غیر مجاز و رفتار‌های ناشایست و غیر قانونی، شخصیت راننده خاطی را در ذهن دیگران بد جلوه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.