انتقاد شدید چین از اظهارات بایدن و نخست وزیر نیوزیلند

وزارت امور خارجه چین بعد از اظهارات بایدن و آردرن علیه این کشور، آمریکا را متهم به دخالت در امور داخلی خود کرد.

وزارت امورخارجه چین روز چهارشنبه از بیانیه مشترک رهبران آمریکا و نیوزیلند به شدت انتقاد کرد و آن را دخالت در امور داخلی چین خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، وزارت امورخارجه چین از بیانیه مشترک رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر نیوزیلند که در آن "نگرانی جدی" خود را در مورد نقض حقوق بشر در استان سین کیانگ ابراز کرده بودند، انتقاد کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین که در نشستی خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفت: بیانیه مشترک آن‌ها چین را بد نام و به طور جدی در امور داخلی کشور ما دخالت می‌کند.

همچنین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند در دیدار امروز خود اعلام کردند که از حل و فصل صلح آمیز تنش‌ها میان چین و تایوان حمایت می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این نشست خبری تاکید کرد که صحبت کردن درباره امور مربوط به تایوان، سین کیانگ و هنگ کنگ دخالت آشکار در امور داخلی چین است.

روز گذشته نیز ژائو لیجان در کنفرانس خبری با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در آمریکا و با اشاره به تیراندازی‌های اخیر در این کشور اعلام کرد در آمریکا تضمینی برای حق زندگی مردم از جمله کودکان و نوجوانان وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد نژادپرستی در آمریکا عمیقا ریشه دوانده است و اقلیت‌ها باید با تبعیض نژادی سیستماتیک زندگی کنند. با بستن چشم بر نقض شدید حقوق بشر در داخل، آمریکا چه حقی دارد که مانند یک قاضی عمل کند و در امور سایر کشور‌ها دخالت کند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار