ضرورت تبیین نقش دختران به عنوان پیشران جامعه

وزیر آموزش و پرورش گفت:توجه به نقش دختران در شکل گیری و تعالی خانواده‌ها بر اساس الگو‌های ایرانی ـ اسلامی است که می‌تواند کشورمان را به تمدن نوین اسلامی برساند.

یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در همایش «دختران آفتاب» در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی، نیازمند حضور و مشارکت مؤثر دختران این سرزمین بوده و باید نسبت به مسئله تربیت آن‌ها بر اساس سیره اهل بیت (ع) و بانوان بزرگ اسلام توجه داشته باشیم.

او با بیان اینکه برای تحقق اهداف تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باید تلاشی مضاعف داشته باشیم،گفت: این مسئله بسیار مهم باید در برنامه‌های درسی بیش از ۷ میلیون دانش آموز دختر و ۴۵ هزار دانشجوی معلمی به خوبی دیده شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی بزرگداشت حضرت معصومه (س) در اداره کل آموزش و پرورش استان قم، گفت: این اقدام بسیار خوب و مقدس است و باید انوار الهی این بانوی بزرگ، از شهر مقدس قم به همه نقاط کشور منتشر شود.

نوری بر ضرورت تبیین نقش دختران به عنوان پیشران جامعه دانش بنیان تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از مسائل مهم و ارزشمند، توجه به نقش و جایگاه دختران در شکل گیری و تعالی خانواده‌ها بر اساس الگو‌های ایرانی ـ اسلامی است که می‌تواند کشورمان را به تمدن نوین اسلامی برساند.

او با اشاره به هجرت امام رضا (ع) به کشورمان که پس از هجرت رسول گرامی اسلام (ص) تاریخ ساز شده است، گفت: حضرت معصومه (س) با هجرت و جهاد خود زمینه تبیین و انتشار مذهب تشیع را فراهم آورد که از آثار و برکات آن، مردی الهی همچون حضرت امام خمینی (ره) است و ما باید همواره تلاش کنیم به این بانوی بزرگ توسل داشته باشیم.

همایش «دختران آفتاب» با سخنرانی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و وزیر آموزش و پرورش و با حضور جمعیت گسترده‌ای از زنان و دختران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.