برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری ملیله‌سازی در زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت:نخستین دوره مسابقات کشوری ملیله‌سازی به میزبانی زنجان ۲۰ تا ۲۲ خرداد امسال برگزار می شود.

انصاری گفت: نخستین دوره مسابقات کشوری ملیله‌سازی که قرار بود از ۱۰ تا ۱۲ خرداد به میزبانی زنجان برگزار شود، به دلیل آلودگی هوا به ۲۰ تا ۲۲ خرداد موکول شد.

او می گوید: با توجه به جایگاه و اهمیت مسابقات آزاد مهارت و در راستای شناسایی استعداد‌های برتر و معرفی ظرفیت‌های استان در بخش صنعت و همچنین با توجه به اینکه زنجان از سوی یونسکو به عنوان شهر جهانی ملیله، معرفی شده و یکی از قطب‌های تولید ملیله در کشور است، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با هماهنگی دفتر مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت سازمان متبوع اقدام به برگزاری اولین مسابقات کشوری ملیله‌سازی می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: این مسابقات به منظور شناسایی نخبگان مهارتی و هدایت آن‌ها به سوی اشتغال و بازار تولید برگزار می‌شود.

انصاری گفت: این مسابقات از ۲۰ تا ۲۲ خرداد برگزار می‌شود که پذیرش شرکت‌کنندگان در ۲۰ خرداد و مسابقات نیز در روز ۲۱ خرداد خواهد بود و مراسم اختتامیه نیز ۲۲ خرداد با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

او می گوید: مهلت ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان در اولین مسابقات کشوری «ملیله‌سازی» تا ۳۱ اردیبهشت بود؛ از ۱۳ استان برای شرکت در این مسابقات، ثبت‌نام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از هر استان یک نفر می‌تواند در این مسابقات حضور یابد که  از زنجان نیز ۲۰ نفر شرکت کرده‌اند که آزمون تخصصی برای انتخاب ۲ نفر از بین این افراد برگزار می‌شود چرا که از استان میزبان ۲ نفر در مسابقات شرکت می‌کند.

انصاری می گوید: برگزاری مسابقات ملیله‌سازی، تجربه خوبی در راستای شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها خواهد بود و این مسابقات، اولین مسابقات تخصصی در کشور است که به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برگزار می‌شود ضمن اینکه استان زنجان در نظر دارد مسابقات چاقوسازی را هم در آینده برگزار کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: برندگان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات ملیله‌سازی تجلیل می‌شوند و برای سایر شرکت‌کنندگان نیز دیپلم افتخار صادر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.