شهردار تبریز، گفت: با توجه به افزایش تورم، هزینه‌ی جاری برای کلانشهر‌ها رقم سنگینی است که این مهم، ضرورت تامل درباره درآمد پایدار را دوچندان می‌کند.

آقای یعقوب هوشیار روز پنجشنبه، ۱۲ خردادماه، در جلسه مشترک مدیریت شهری تبریز با وزیر کشور  گفت:

 مهم‌ترین مطالبات مدیریت شهری تبریز از جمله تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی شهرداری و اصلاح ضوابط سختگیرانه میراث در بافت تاریخی است.

اکنون اداره‌ی شهر با روش‌های سنتی امکان پذیر نیست و ضروری است هوشمندسازی در تمام کلانشهر‌های کشور اتفاق بیافتد.

شهردار تبریز تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری را یکی دیگر از دغدغه‌های مدیریت شهری تبریز دانست و بیان کرد: ۳۰۰۰ نیروی شرکتی شهرداری تبریز خواستار تبدیل به قرارداد تأمین نیرو هستند.

زمانی که بحث باسمنج مطرح شد، پروژه‌های بزرگی که در آن محدوده در حال اجرا بودند، متوقف شد که از جمله آن‌ها پارک آرپادره سی بود که ۲۰۰ هزار نهال در آن پارک کاشته شده است.

اکنون خدماتی که شهرداری تبریز در محدوده آرپادره سی ارائه می‌کند، متوقف نشده است.

هوشیار در خصوص رهاشدگی بافت تاریخی تبریز، تاکید کرد: متاسفانه املاک واقع در محدوده بافت تاریخی شهر به مخروبه و محل تجمع معتادین تبدیل شده است.

به دلیل اینکه ضوابط میراث فرهنگی در بافت تاریخی شهر سختگیرانه اعمال می‌شود و برای سازنده صرفه اقتصادی ندارد، متاسفانه با رکود در آن منطقه مواجه هستیم.

شهردار تبریز در رابطه با احیاء سازمان ورزش شهرداری تبریز نیز گفت: متاسفانه در گذشته کلیه‌ی تیم‌های ورزشی و سازمان ورزش شهرداری منحل شد که در صدد احیا آن هستیم.

پالایشگاه و پتروشیمی تبریز به دلیل جرائم آلایندگی ۸۰۰ میلیاردتومان باید به شهرداری تبریز بپردازند که متاسفانه تاکنون همکاری لازم انجام نشده است.

تبریز باید ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشد که اکنون تنها ۵۰۰ دستگاه در خطوط شهری فعالیت دارند.

هوشیار با اشاره به اهتمام اعضای شورای اسلامی شهر تبریز برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: اکنون به ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی اتوبوسرانی نیاز داریم.

 اکنون ۶۰۰۰ تاکسی فرسوده در سطح شهر تردد می‌کنند،در چند سال گذشته نوسازی در این حوزه اتفاق نیافتاده است که ما اگر بتوانیم ۶۰۰۰ دستگاه تاکسی نو از منطقه آزاد ارس وارد کنیم، صرفه اقتصادی مناسبی دارد.

اتمام خط یک مترو تبریز به ۱۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد،مسئله بعد فاینانس ۴۳۰ میلیون دلاری است که قبلا تصویب شده و نیاز به مجوز دولت دارد.

 اگر اعتبار خط یک مترو امسال تخصیص یابد، شهریور ماه این خط افتتاح می‌شود.

در گذشته کارخانه آسفالت شهرداری تبریز توان تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن آسفالت داشت که اکنون به ۲۲۰هزار تن رسیده است. همچنین اگر بتوانیم روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت تولید کنیم، می‌توانیم به عادی سازی وضعیت آسفالت دست یابیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.