با استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف

بیش از ۱۰ هزار نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل می شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای تحقق بیش از ۱۰ هزار شغل در استان، انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی با دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

اشرفی در نشست تبیین تفاهم‌نامه‌های خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: جلسه امروز به منظور تدوین تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی برگزار شد.

او گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام منعقد می‌شود در ۲ حوزه ایجاد مشاغل خرد و کوچک مقیاس و پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته خراسان جنوبی و اجرای طرح استان بدون بیکار خواهد بود.

اشرفی گفت: امسال بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم استان از اشتغال، ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بوده که برای تحقق این برنامه، انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی با دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد؛ طرح‌های خرد و کوچک، پایه طرح‌های کلانی خواهند بود که در اجرای طرح استان بدون بیکار لحاظ می‌شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: نکته تأکیدی به دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، توجه به ظرفیت‌های استان است و اینکه طرح‌ها مبتنی بر مزیت‌های خراسان جنوبی تدوین شوند.

او گفت: هدف نهایی از اجرای این طرح‌ها، تکمیل زنجیره تولید استان است؛ همچنین تبیین و تدوین طرح‌های اشتغالزای دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر اسناد توسعه‌ای، سند آمایش سرزمین و سند سازگاری با کم‌آبی باشد.

اشرفی گفت: برای جلوگیری از هرگونه پراکنده‌کاری و موازی‌کاری و با هدف همسویی ادارات برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه، کمیته‌های متناظر دبیرخانه استانی در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت کنترل و نظارت‌های مستمر در فرآیند انجام کار گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر پرداخت تسهیلات و تسهیل شرایط برای تحقق برنامه‌ها، وظیفه نظارتی هم دارند.

او گفت: خروجی این تفاهم‌نامه و موارد مشابه باید ایجاد اشتغال پایدار و مطلوب باشد؛ اینکه تسهیلات از چرخه اشتغال خارج نشده و در مسیر درست هزینه شود، مهمترین هدف ما از تأکید بر استمرار نظارت‌ها در فرآیند انجام کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.