اتحادیه اروپا رهبر کلیسای روسیه را از تحریم خارج کرد

اتحادیه اروپا با هدف جلب رضایت مجارستان برای تحریم‌های بیشتر علیه مسکو، رهبر کلیسای روسیه را از لیست تحریم‌های خود خارج کرد.

۳ دیپلمات از اتحادیه اروپا به خبرگزاری یورونیوز گفتند که «پاتریارک کریل» رهبر کلیسای ارتدکس روسیه، امروز (پنجشنبه) از لیست آخرین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه خارج شد.

بروکسل، پاتریارک کریل را متهم به حمایت از حمله روسیه به اوکراین و مبلغی برای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، می‌داند و از همین رو هم در فهرست تحریم‌های این اتحادیه نام او نیز آورده شده بود.

اما پاتریارک کریل در اظهاراتی که اوایل ماه جاری میلادی داشت گفت: «روسیه هرگز به کسی حمله نکرده است و ما نمی‌خواهیم وارد جنگ شویم. این شگفت‌انگیز است که یک کشور بزرگ و قدرتمند هرگز به کسی حمله نکرده وفقط از مرز‌های خود دفاع کرده است.»

از زمانی که نام پاتریارک کریل در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا آورده شد، مجارستان بار‌ها مخالفت خود را با این لیست اعلام کرده و گفت که چنین کاری در تضاد با آزادی مذهبی است.

سخنگوی مجارستان در توییتی نوشت: «موضع ما درباره پاتریارک کریل از مدت‌ها قبل مشخص است.»

ماه گذشته یک دیپلمات از اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که کمسیون اروپا پیشنهادی برای مسدود کردن دارایی‌های رهبر کلیسای ارتدکس روسیه که از حامیان ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود، ارائه کرده است، اتحادیه اروپا افراد این لیست را به حمایت از جنگ در اوکراین متهم می‌کند.

اما در چند هفته گذشته کشور‌های اروپایی در تلاش برای تحریم بیشتر روسیه به بهانه حمله نظامی به اوکراین بودند که هربار با مخالفت مجارستان روبه‌رو شد.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، در واکنش به این تحریم‌ها گفت: «ما به تحریم جزئی که اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام از روسیه اعمال کرده، پایبند نیستیم.»

اکنون اتحادیه اروپا در نظر دارد تا با رفع تحریم‌های اعمال شده علیه پاتریارک کریل نظر مجارستان را برای هدف بزرگتر خود، یعنی موافقت با تحریم‌های جدیدش علیه روسیه جلب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
از همون اولم معلوم بود نمیتونن اینا رو تحریم کنن چون از خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
مگه میتونن هم کیش خودشونو تحریم کنن
آخرین اخبار