مهر تایید آمریکا بر صدور قطعنامه ضد ایرانی

وزارت خارجه آمریکا از قصد واشنگتن برای همراهی با سه کشور اروپایی در صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد واشنگتن قصد دارد با انگلیس، فرانسه و آلمان در صدور قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس اتمی که محور آن ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، همراه شود. ۱۶ خرداد ماه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود.

دو روز پیش، آمریکا و شرکای غربی اش پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن از ایران خواسته بودند تا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم کشف شده از سه سایت هسته‌ای ایران پاسخ دهد.

در این پیش نویس که به همه کشور‌های عضو شورای حکام سازمان ملل ارسال شد، ادعا و از ایران خواسته شده تا هرچه سریعتر به تعهدات قانونی خود عمل کند و پیشنهاد «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای همکاری بیشتر در راستای شفاف سازی و حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی مانده بپذیرد.

پکن ضمن مخالفت با این تصمیم کشور‌های غربی اعلام کرد که با این قطعنامه ضد ایرانی مخالف است. «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به سوالی درباره پیش‌نویس قطعنامه آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران، توضیح داد که چین گزارش‌های مربوطه را دنبال می‌کند و با اقدامات کشور‌های اروپایی و آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران از طریق فشار بر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالف است.

این دیپلمات چینی اظهار کرد: «ما معتقدیم که در حال حاضر همه نیازمند تسهیل روند مذاکرات برای رسیدن به یک توافق هستند. با از سرگیری برجام، موضوع پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران حل خواهد شد. آمریکا باید در اسرع وقت تصمیمات سیاسی اتخاذ کند و به نگرانی‌های مشروع ایران پاسخ دهد و برای حل مسائل باقی مانده تلاش کند.»

ادعا‌های واشنگتن درباره لزوم پایبندی تهران به تعهدات، شفاف سازی و حل و فصل مسائل پادمانی در حالی انجام می‌شود که بیشترین بازرسی آژانس و دوربین‌های مدار بسته در سایت‌های هسته‌ای ایران وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
اینها رو احمق های درجه یک گفته بودن !!!؟؟؟ الان احمق درجه یک واقعی مشخص شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
تف به ذات هر چی سیاستمدار آمریکایی هستش ...
گور بابای برجام و هرچی دشمن این ملت و مردم ایرانه
Netherlands
7891
۰۱:۲۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
میخه سفت بکوب بر تابوت خودت امریکا.Merci beaucoup
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
بعد از این همه خویشتنداری حتما باید از ان پی تی خارج شویم تا دیگر زور کسی به ما نرسد و معنای وجودی آژانس زیر سوال برود در هر صورت هرگز تحریمها کم رنگ نخواهند شد مگر اینکه از ما قدرت و قاطعیت ببینند
United States of America
Hossein
۲۲:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
واقعان امام راست کفت که امریکا شیطان بزرگه و خاک برسر کشور ها اروپای که مثل سگ از ارباب خودش و اسرائیل حرف شنود دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
لال شدن وزیر ما ‌ ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
من به قطع می گم آمریکا معامله کردن فقط یک راه داره اول اون ها بعد تست بعد ایران
البته چقدر شبیه شیطانه :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
دولتمردان هنوز به امید احیای برجام آنهم از نوع آمریکایی ایش هستند و این مسائل پر اهمیت را حاشیه میدانند . با گروسی در ایران دیدار میکنند و دوربین ها را روشن میکنند ولی اینگونه جواب میگیرند . بدون عکس العمل خاصی . چرا ما اینقدر خار شده ایم؟
Canada
غلام
۱۱:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
کجای کار هستین که مافیایی قدرت توی فکر تغییر حکومت هستن به بهانه جنگ و اونم حمله میکنن و میگن دارن بمب اتم میسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
فعلأ دارند جان میکنند نمیدانند چکار کنند ما که نیازی به برجام آمریکایی نداریم برجام از اولش خواست آمریکا بود و وادادگان داخلی به خاطر فرزندانشان که در آمریکا و اروپا بهشون بد نگذره بود والا برای مردم ایران غیر از ضرر چیزی نداشته خدا کنه هرگز به سرانجام نرسه ما نباید منتظر بمانیم کار خودمونه بکنیم اطمینان داشته باشید اونها بیشتر از ما ضرر می‌کنند ما نفتمان رو میفروشیم زیرا دنیا به نفت در شرایط کنونی بسیار محتاجه آتش بس عربستان سعودی به همین علته وامریکا استقبال میکنه به خاطر نفت و صادرات نفت عربستان وهیچ غلطی نمی‌توانند در رابطه با ایران بکنند زیرا به نفت خلیج همیشه فارس بسیار در شرایط فعلی که نفت روسیه را تحریم کرده اند محتاجند و حاضر نخواهند شد امنیت خلیج فارس رو بر هم بزنند دیگر اینکه بازار بزرگ ایران رو از دست داده و به چین و روسیه و هند سپردند واین احمقانه ترین کار غرب ازجمله آمریکا و سه کشور دیگر اروپایی بوده و فکر میکنند با شانتاژ تبلیغاتی و فشار مردم به زانو در می آیند زهی خیال باطل نمی دانند که اکثر مردم واقعی وپشتیبان نظام ایران از محرومین هستند و همین محرومین پای کارند واز نظامشان دفاع میکنند و سختی را تحمل می‌کنند زیرا قبل از انقلاب وحتی زمان دفاع مقدس بیش از این سختی کشیده اند ودولت قبل یعنی علی به برکت الله سختی را بر محرومین دو چندان کرد تا بالاخره به همت همان‌ها انقلاب را از دست ما محرمان بیرون کشیدند و به حول قوه الهی سختی ها به آسانی با دولت مردمی ومجلس انقلابی و همت همه تبدیل خواهد شد ان مع العسر یسرا هرچند واداده ها بیکار ننشستند و دایم در حال خیانت وادامه خیانت گذشته هستند با گرانبهای ساختگی و چوب برای چرخ دولت گذاشتن وجاسوسی و کمک به تروریست ورفت و آمد به سفارت انگلیس و فرانسه بسیار فعالند ولی مردم مومن و وطن پرست کشور اکثراً هوشیارند خداوند پشتیبان مملکت امام زمانی است و اجازه نمی‌دهد خون شهدا پایمال شود و شر شأن را به خودشان بر می‌گرداند ومکرو مکرالله والله خیرالماکرین
آخرین اخبار