وزیر دارایی آلمان به اوکراین سفر خواهد کرد

وزیر دارایی آلمان در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ولت» آلمان تایید کرد که قصد دارد به کی‌یف سفر کند.

کریستیان لیندنر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ولت» آلمان درباره سفرش به اوکراین اعلام کرد که دعوت نامه ای از سوی مقامات کی‌یف دریافت کرده و آن را می پذیرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس روسیه وزیر دارایی آلمان اما درباره اینکه آیا اولاف شولز، صدراعظم این کشور به دعوت روسلان استفانچوک، رئیس مجلس اوکراین برای بازدید از کی‌یف جواب مثبت می‌دهد یا خیر، اظهار نظری نکرد.

اوایل روز جمعه، استفانچوک با شولتز گفت‌وگو کرد و قرار شد در صورت آرام شدن وضعیت اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور به آلمان سفر کند. رئیس مجلس اوکراین همچنین از شولز برای سخنرانی در «رادای ورخوونا» مجلس اوکراین، دعوت کرد.

پیشتر، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان، اعلام کرد که برلین تسلیحات بسیار زیادی را در اختیار کی‌یف قرار داده، اما آن را علنی نکرده است.

بائربوک گفت: آلمان سامانه‌های موشکی ضد تانک، استینگر و دیگر تسلیحات را برای اوکراین فرستاده است، و افزود: «اما به دلیل آن‌که می‌خواستیم تحویل آن‌ها تسریع یابد، آن را علنی نگفتیم.

پس از آن بود که در راهپیمایی روز جهانی کارگر در «دوسلدورف» آلمان که توسط فدراسیون اتحادیه‌های کارگری این کشور سازمان‌دهی شد، اولاف شولتس، صدر اعظم سوسیال دموکرات با شعار‌های «جنگ‌طلب» و «دروغگو» از سوی معترضان مواجه شد.

معترضان آلمانی معتقد بودند ارسال سلاح به اوکراین می‌تواند واکنش نظامی روسیه را برانگیزد. بیش از ۱۲۳ هزار شهروند آلمانی طوماری را امضا کرده و از شولتس خواستند از ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین خودداری کند.

روشنفکران آلمانی از صدراعظم درخواست کرده اند به جای ارسال سلاح، به دنبال مصالحه‌ای باشد که هر دو طرف جنگ بتوانند آن را بپذیرند. آن‌ها می‌گویند ارسال سلاح سنگین به اوکراین می‌تواند منجر به بروز جنگ جهانی سوم شده و آلمان را به یکی از طرف‌های درگیر در جنگ تبدیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار