۱۵ خرداد، حرکت عمیق اجتماعی

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حرکت امام خمینی در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ یک حرکت قشری نیست بلکه حرکت عمیق اجتماعی است که این قیام توسط همه افراد کشور تایید شد و آنرا پیگیری می‌کردند.

حجت الاسلام علی اصغر بیگی گفت: امام خمینی با ایمان به خداوند و اعتماد به مردم، یک جنبش اجتماعی علیه حکومت شاه را آغاز کردند.

او گفت: امام با باور عمیق و اعتقاد به کارآمدی اسلام و دین حرکت ۱۵ خرداد را درحالی شروع کردند که در آن دوران این حرکت را ابتدایی می‌دانستند، اما امام نه تنها اسلام بلکه همه ادیان الهی را با فریاد توحیدی ۱۵ خرداد از انزوا خارج کردند.

مدرس حوزه و دانشگاه معتقد است: ۱۵ خرداد مهم‌ترین رویداد ایرانی بود که ارتباط قوی با حضور امام زمان داشت و امام خمینی در اشعار خود به این نکته اشاره داشتند که سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

بیگی می‌گوید: ۱۵ خرداد احیا کننده نظریه انقلاب بود که توانست در سال ۱۳۵۷ حکومت ستمگر پادشاهی را فرو بپاشد.

به گفته او: امام خمینی با شعار آزادی و استقلال و عدالت خواهی، انقلاب را شروع کردند و زمینه ساز ظهور امام زمان شدند.

بیگی معتقد است: امام خمینی در عمق جان مردم نفوذ داشتند به لحاظ اینکه حرف دل مردم را میزدند و خدمت به مردم را اولویت میدانستند و میتوانستند از این راه به دل مردم بنشینند.

او گفت: ایشان همیشه به مسئولین یادآوری می‌کردند که خدمتگاه شما، عبادتگاه شماست.

بیگی در پایان می‌گوید: در تشیع جنازه امام (ره) در سال ۱۳۶۸، ۱۷ میلیون نفر شرکت کردند، اما در مراسم استقبال امام ۲ میلیون نفر بودند و در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۹ کمتر از ۲ هزار نفر و این نشانه گسترش امام در قلوب مردم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.