از طریق ۲۸ سامانه‌های نظارت تصویری صورت می گیرد

مدیریت هوشمند جاده‌های خراسان جنوبی

۲۸ دوربین نظارت تصویری برخط جاده‌های خراسان جنوبی را مدیریت می کنند.

سهرابی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: هم اکنون محور‌های مواصلاتی استان به ۲۸ دوربین نظارت تصویری آنلاین مجهز بوده که به صورت شبانه‌روزی به وسیله اپراتور‌های مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل رصد و پایش می‌شوند تا در صورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات لازم را به کاربران جاده‌ای ارائه کنند.

او به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه ریزی برای جلوگیری از آسیب‌ها و تلفات جاده ای اشاره کرد و گفت: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره وری، ارتقای ایمنی، امنیت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای است.

سهرابی به فعالیت سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند با این سامانه قبل از اقدام به سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راه‌ها مطلع شوند؛ همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی ۱۴۱ بر روی گوشی‌ها بتوانند اطلاعات لازم از وضعیت راه‌های استان به صورت لحظه‌ای رصد کنند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تردد از مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده است به طوری که شاهد رشد ۳۳ درصدی تردد در ورودی - خروجی استان بوده ایم.

او گفت: طبق اهداف تعیین شده برای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در شبکه راه‌های استان، در حال پیگیری نصب ۸ دوربین ثبت تخلف دیگر نیز به شبکه سامانه‌های هوشمند مدیریت راه‌های استان هستیم.

گفتنی است بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی خراسان جنوبی به وسیله ۱۷۴ سامانه هوشمند حمل و نقل رصد می‌شود.

برچسب ها: جاده ها ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار