نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

معدوم سازی جوجه‌ها برای برهم زدن بازار/ دستگاه قضایی ورود کند

آقای عباسی گفت: نیت اصلی انتشار کلیپ معدوم سازی جوجه‌های یک روزه، افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ ، برهم ریختن بازار و تهدید امنیت غذایی مردم است.

او می گوید: از آنجا که نظام ما اسلامی است و در مکتب اسلام روایات متعددی مبنی بر رعایت حقوق حیوانات در دین مبین اسلام وجود دارد از جمله، پیامبر اکرم (ص) در بیانی فرمودند: هر حیوانی - پرنده یا جز آن - کـه بـه ناحـقّ کشته شود در روز قیامت از قاتل خود شکایت خواهد کرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید وظایفی از جمله تامین نهاده و تحویل اعتباری نهاده‌ها به تولید کنندگان واقعی، اعطای تسهیلات مناسب و تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، خرید قراردادی از تولید کنندگان، خرید مرغ مازاد تولید کنندگان، حذف ممنوعیت صادرات مرغ و تخم مرغ، حذف عوارض صادرات مرغ و تخم مرغ، فراهم کردن امکان صادرت جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار و خرید جوجه‌های مازاد را با جدیت پیگیری کند و با انجام این کار‌ها بهانه انجام کار‌های خلاف شرع و عرف را از معدود تولید کننده نما بگیرد. 

او می گوید:  مجلس و کمیسیون کشاورزی هم اعلام آمادگی می کنند تا در راستای جلوگیری از تکرار اقدامات این چنینی اگر دولت و دستگاه قضا خلا قانونی احساس کردند این نقیصه را برطرف و بر حسن اجرای وظایف و تعهدات وزارت جهاد کشاورزی نظارت قانونی خود را اعمال کند.

آقای عباسی گفت: دستگاه قضایی هم موظف است به آن دسته از تولید کننده نما‌ها که با عمل مجرمانه نابودی جوجه‌های یک روزه هم امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه را به خطر می‌اندازند و هم در نظام تولید و امنیت غذایی کشور اخلال ایجاد می‌کنند برخورد قانونی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.