اتهام‌زنی منامه علیه نیرو‌های مسلح ایران

وزارت کشور بحرین در ادامه فضاسازی علیه سپاه پاسداران، مدعی شد دو گردان‌ الاشتر و المختار تهدیدی برای امنیت این کشور هستند.

وزارت کشور بحرین ادعا کرد: «گردان‌های الاشتر و گردان‌های المختار که در ایران مستقر هستند و سپاه پاسداران ایران حامی آن‌ها هستند، امنیت کشور بحرین را هدف قرار داده اند.»

این وزارت خانه در ادامه مدعی شد که «این دوگردان مرتکب جنایاتی شده اند که باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم شده اند.»

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای «مرکز هدف گیری تامین مالی تروریسم» ۱۶ فرد، نهاد و گروه‌های وابسته به سازمان‌های تروریستی در منطقه را تحریم کردند. طبق این بیانیه تمامی این افراد و نهاد‌هایی که امروز از سوی این مرکز هدف گرفته شدند، پیشتر از سوی آمریکا هدف تحریم قرار گرفته بودند.

در لیست این تحریم‌ها سه فرد مرتبط مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، ۴ فرد و یک شرکت مرتبط با داعش، ۶ سرمایه گذار بوکوحرام و دو گروه بحرینی «گردان‌های الاشتر» و «گردان‌های المختار» در لیست این تحریم‌ها قرار گرفتند.

مرکز هدف گیری تامین مالی تروریسم، یک مرکز مشترک میان هفت کشور آمریکا، بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات است که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. طبق ادعای پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا، این مرکز با هدف تقویت تلاش‌های چندجانبه میان آمریکا و کشور‌های حوزه خلیج فارس شامل بحرین، کویت، امارات، عمان، قطر و عربستان با هدف مقابله با پولشویی، شبکه تأمین مالی تروریسم ایجاد شده است.

این در حالی است که به استناد برخی شواهد آمریکا و کشورهای غربی خود از حامیان گروه های تروریستی بوده و به تلاش خود برای احیای گروه های تروریستی ادامه می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
بحرین خرمشهری است که روزی خواهد برگشت
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ما باید بحرین رو به کشور برگردونیم و مزدوران عربستان رو از این کشور که حکومت رو در دست دارن از آنجا بیرون کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
مم
۱۷:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مگه الکیه برگرده به ایران مثل اینکه پاکستان بگه می خوام دوباره بنگلادش بگیرم مگه همه چی الکیه مردم بحرین کلن از قومیت عرب هستن و اصلا شبهتی با ما ندارن تازشم فکر کردید رضا شاه خودش بحرین داد خود مردمبحرین پافشاری کردنطی یه همه پرسی از سازمان ملل بحرین استقلال یاقت الانم بحرین یه کشور مستقل دولت خودشو داره الکی نیس یه روز دوباره برگرده به ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۷:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
پرونده بازپس گیری بحرین همین روزها کلید میخورد بحرین خودش را اماده کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
جنگ روانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
بحرین باید به آغوش میهن بازگردد
تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
لعنت برمحمدرضا شاه وطنفروش
آخرین اخبار